KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

Rückauflassungsvormerkung

Dutch translation: terugvorderingsclausule


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rückauflassungsvormerkung
Dutch translation:terugvorderingsclausule
Entered by: Gideon van Zoest

17:47 Jun 16, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Law: Contract(s) / koopcontract / Kaufvertrag
German term or phrase: Rückauflassungsvormerkung
Begriff im Grundbuch: Durch die Rückauflassungsvormerkung sichert sich der Verkäufer eines Grundstücks [...] die Rückübertragung des Grundstücks für den Fall, dass der Erwerber das Grundstück nicht behalten will.

Aber wie heisst der Begriff im Niederländischen?
Gideon van Zoest
terugvorderingsclausule
Explanation:
...dacht ik zo
groet CP
Selected response from:

papez
Netherlands
Grading comment
Ja, paste uitstekend binnen de context. Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aantekening in het kadaster
Marian Pyritz
3terugvorderingsclausulepapez


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rückauflassungsvormerkung
aantekening in het kadaster


Explanation:
betreffende de overeenstemming tussen partijen de eigendomsoverdracht aan de koper ongedaan te maken als de koper het onroerend goed bijv. niet wil houden of binnen een vastgestelde termijn geen huis bouwt.

(een vast begrip ken ik helaas niet)


Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rückauflassungsvormerkung
terugvorderingsclausule


Explanation:
...dacht ik zo
groet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Ja, paste uitstekend binnen de context. Bedankt!