KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

brieflose Grundschuld

Dutch translation: niet-hypothecair krediet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:brieflose Grundschuld
Dutch translation:niet-hypothecair krediet
Entered by: Els Peleman

07:39 Feb 9, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Kaufvertrag
German term or phrase: brieflose Grundschuld
Ik vond ergens in het archief op Proz "niet-hypothecair" alleen als ik de combinatie "niet-hypothecaire grondrente" op Google ingeef, krijg ik niets. Zou ik gewoon "rente" kunnen gebruiken. Het gaat over het kadastraal inkomen.
Els Peleman
Belgium
niet-hypothecair krediet
Explanation:
dit staat mij nog zeer helder voor de geest.
(soms wel nuttig eerst even de glossary hier te raadplegen ;)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-09 08:49:49 GMT)
--------------------------------------------------

als je niet zeker weet of ze dat bedoelen, is het misschien handig ietsje meer context te geven, ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-09 08:57:09 GMT)
--------------------------------------------------

evt. maak je er een schuld van, maar krediet is preciezer: dat is het "grondbedrag" van de schuld, die schuld zelf kan in de loop der tijd behoorlijk opgelopen zijn tegen 15 % en fikse boetes wegens wanbetaling ;)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uitsluitend in het kadaster ingeschreven niet accessoire zekerheid op een stuk grond
Frau Dr. Sarah Vandendriessche
5niet-hypothecair krediet
vic voskuil


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
niet-hypothecair krediet


Explanation:
dit staat mij nog zeer helder voor de geest.
(soms wel nuttig eerst even de glossary hier te raadplegen ;)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-09 08:49:49 GMT)
--------------------------------------------------

als je niet zeker weet of ze dat bedoelen, is het misschien handig ietsje meer context te geven, ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-09 08:57:09 GMT)
--------------------------------------------------

evt. maak je er een schuld van, maar krediet is preciezer: dat is het "grondbedrag" van de schuld, die schuld zelf kan in de loop der tijd behoorlijk opgelopen zijn tegen 15 % en fikse boetes wegens wanbetaling ;)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60
Notes to answerer
Asker: Had ik ook gedaan hoor Vic ;) maar feit is dat ik niet zeker ben of ze hier wel krediet bedoelen, ben nog niet helemaal thuis in de terminologie ook vrees ik...

Asker: Ok, superbedankt, ik laat het in elk geval wel nog in kleur staan en zodat mijn baas zijn goedkeuring nog kan geven. ;)


202 days   confidence: Answerer confidence 5/5
uitsluitend in het kadaster ingeschreven niet accessoire zekerheid op een stuk grond


Explanation:
eine "Brieflose Grundschuld" =Buchgrundschuld
Eine Buchgrundschuld ist eine Grundschuld, die nur im Grundbuch eingetragen und bei der die Erteilung des Grundschuldbriefs ausgeschlossen wurde. Die Übertragung der Buchgrundschuld erfolgt durch die schriftliche Abtretung des dinglichen Anspruchs und durch Eintragung der Abtretung in das Grundbuch. Die Bestellung einer Buchgrundschuld ist die heute übliche Form der Grundschuldbestellung.
Grundschuld= Dingliche Sicherheit für eine Forderung für die das Grundstück haftet. Sie ist im Unterschied zur Hypothek vom Bestand der zugrunde liegenden Forderung unabhängig.
Een "Grunschuld" is dus geen krediet maar een betalingsgarantie, een onderpand voor een schuld.
Van Dale vertaalt (omschrijft) Grundschuld als "niet-accessoire zekerheid op een stuk grond"
Brieflose Grunschuld is dan een "uitsluitend in het kadaster ingeschreven niet accessoire zekerheid op een stuk grond"

Frau Dr. Sarah Vandendriessche
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8