KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

Negativitatteste

Dutch translation: verklaring van geen bezwaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Negativitatteste
Dutch translation:verklaring van geen bezwaar
Entered by: Els Peleman

09:18 Feb 13, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Kaufvertrag
German term or phrase: Negativitatteste
Der amtierende Notar wird beauftragt, die Vorkaufsrechtsverzichtserklärungen bzw. Negativatteste gem. §§ 24 ff. BauGB der Stadt bzw. Gemeinde sowie des Vorkaufsberechtigten nach Abt. II lfd. Nr. 1 des Grundbuchs einzuholen. Wird ein Vorkaufsrecht nach dem Baugesetzbuch ausgeübt, ist der Bescheid den Beteiligten direkt zuzustellen
Els Peleman
Belgium
verklaring van geen bezwaar
Explanation:
lijkt me passend
Selected response from:

Roeland
Netherlands
Grading comment
Daar dacht ik net zelf ook aan bij het nalezen, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3verklaring van geen bezwaar
Roeland
3negatieve verklaring
vic voskuil


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
negatieve verklaring


Explanation:
eurodic denkt er ook zo over, het zal bv om een verklaring dat koper geen schulden heeft oid

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2007-02-14 00:19:30 GMT)
--------------------------------------------------

misschien tn overvloede, maar het gaat om een Negativ-attest, niet om een Negativität(s)-Test

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60

1 day54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verklaring van geen bezwaar


Explanation:
lijkt me passend

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
Grading comment
Daar dacht ik net zelf ook aan bij het nalezen, bedankt!