KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

Grundsatz der schonenden Ausübung

Dutch translation: zie link


15:18 Mar 5, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: Grundsatz der schonenden Ausübung
In een koopovereenkomst:

Hinsichtlich der Dienstbarkeiten gilt jeweils der Grundsatz der schonenden Ausübung.
Koen van Gilst
Netherlands
Dutch translation:zie link
Explanation:
Zie link, woordenboek Kadaster onder erfdienstbaarheid

Misschien kun je iets verzinnen in de trant -
bij het uitoefenen van de erfdienstbaarheden het (lijdend) erf zo min mogelijk belasten
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zie link
Roeland
1zie link
Susanne Bittner


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie link


Explanation:
Misschien kun je iets maken van de omschrijving in het BGB
http://www.juraforum.de/gesetze/BGB/1020/1020_BGB_schonende_...

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
zie link


Explanation:
Zie link, woordenboek Kadaster onder erfdienstbaarheid

Misschien kun je iets verzinnen in de trant -
bij het uitoefenen van de erfdienstbaarheden het (lijdend) erf zo min mogelijk belasten


    Reference: http://www.kadaster.nl/
Susanne Bittner
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: Bedankt allebei voor jullie tips. Ze hebben mij, ook bij de rest van mijn vertaling, erg geholpen!