KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

deren Eintritt der Vermittler

Dutch translation: s.u.


08:19 Nov 2, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: deren Eintritt der Vermittler
Haftet der Vermittler gemäß Ziffer 6.2.1 (i) für die schuldhafte Verletzung von Kardinalpflichten, ohne dass grobe Fahrlässigkeit oder Vorsatz vorliegen, ist die gesamte Haftung des Vermittlers auf solche Schäden und einen solchen Schadensumfang beschränkt, deren Eintritt der Vermittler nach den ihm bei Vertragsschluss bekannten Umständen typischerweise voraussehen konnte.
Bram Poldervaart
Dutch translation:s.u.
Explanation:
blijft de aansprakelijkheid van de bemiddelaar beperkt tot dusdanige schades en een dusdanige schadensomvang waarvan de bemiddelaar, gezien de hem bij sluiting van de overeenkomst bekende omstandigheden, redelijkerwijs kon voorzien dat ze zouden kunnen optreden... of korter: die de bemiddelaar, gezien ..., redelijkerwijs kon voorzien. Het ,optreden' is volgens mij niet echt nodig. Groetjes, Susanne

--------------------------------------------------
Note added at 3 Stunden (2007-11-02 12:01:19 GMT)
--------------------------------------------------

@Sinsel, glaube ich nicht, dann würde der Vermittler ja ,nach den ihm bei Vertragsschluss bekannten Umständen' schon bei Vertragsabschluss wissen, dass er eine schuldhafte Verletzung begehen will - und dann wäre es ja sowieso vorsätzlich, da beißt sich die Katze in den Schwanz.
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
ja prima. dank voor je hulp
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2s.u.
Susanne Bittner
4..., diens intreden de bemiddelaar....Sinsel


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deren Eintritt der Vermittler etc.
..., diens intreden de bemiddelaar....


Explanation:
Eintritt verweist nach schuldhafte Verletzung von Kardinalspfilichten und wird ubersetzt mit intreden

Sinsel
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

28 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
deren Eintritt der Vermittler etc.
s.u.


Explanation:
blijft de aansprakelijkheid van de bemiddelaar beperkt tot dusdanige schades en een dusdanige schadensomvang waarvan de bemiddelaar, gezien de hem bij sluiting van de overeenkomst bekende omstandigheden, redelijkerwijs kon voorzien dat ze zouden kunnen optreden... of korter: die de bemiddelaar, gezien ..., redelijkerwijs kon voorzien. Het ,optreden' is volgens mij niet echt nodig. Groetjes, Susanne

--------------------------------------------------
Note added at 3 Stunden (2007-11-02 12:01:19 GMT)
--------------------------------------------------

@Sinsel, glaube ich nicht, dann würde der Vermittler ja ,nach den ihm bei Vertragsschluss bekannten Umständen' schon bei Vertragsabschluss wissen, dass er eine schuldhafte Verletzung begehen will - und dann wäre es ja sowieso vorsätzlich, da beißt sich die Katze in den Schwanz.

Susanne Bittner
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 40
Grading comment
ja prima. dank voor je hulp

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: met "voordoen" loopt het waarschijnlijk ietsje beter. Ik zie hem ook niet in 1x scherp, maar Bram zal er zo wel uitkomen :) (nb. schadeomvang)
19 mins
  -> Bedankt! Voordoen is inderdaad mooier, zie je wel waarom ik vertalingen naar het NL aan moedertaal-collega's overlaat. Trouwens vind ik Eintritt ook in het Duits eigenlijk overbodig.

agree  leo van bragt: je korte versie (die X, gezien..., redelijkerwijs kon voorzien) vind ik ook de beste, Susanne.
2 hrs