KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

barablöse

Dutch translation: claim (bijv. schadeclaim, geld-terug-claim, verzekeringsclaim)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:barablöse
Dutch translation:claim (bijv. schadeclaim, geld-terug-claim, verzekeringsclaim)
Entered by: Osleidys Rendon

20:27 Aug 8, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
German term or phrase: barablöse
Dit komt voor in een brochure voor een familiehotel in Oostenrijk?

Geen idee hier,...
RVL-RVL
United States
claim
Explanation:
hoewel 'claim' ook niet echt nederlands is...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-08-08 20:44:35 GMT)
--------------------------------------------------

bijv. een verzekeringsclaim...

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2004-08-08 20:45:21 GMT)
--------------------------------------------------

... of een \'geld-terug-claim\'... bijv. bij coupons


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-08-08 20:52:18 GMT)
--------------------------------------------------

... schadeclaim...
Selected response from:

Osleidys Rendon
Netherlands
Grading comment
Thank you very much, all,...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uitbetaling in contanten
Marian Pyritz
4niet voor geld (of contanten) in te wisselen
Jacqueline van der Spek
4claimOsleidys Rendon


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
barablöse
claim


Explanation:
hoewel 'claim' ook niet echt nederlands is...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-08-08 20:44:35 GMT)
--------------------------------------------------

bijv. een verzekeringsclaim...

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2004-08-08 20:45:21 GMT)
--------------------------------------------------

... of een \'geld-terug-claim\'... bijv. bij coupons


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-08-08 20:52:18 GMT)
--------------------------------------------------

... schadeclaim...


Osleidys Rendon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Thank you very much, all,...

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niet voor geld (of contanten) in te wisselen


Explanation:
my 5 cents, or less *grin*

Gewoonlijk gezegd van tegoedbonnen.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
barablöse
uitbetaling in contanten


Explanation:
...Prijzen zijn inclusief bedlinnen, reserveringskosten, toeristenbelasting en bijdrage in overige heffingen. Uitbetaling in contanten of vergoeding anderszins is niet mogelijk...

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts
9 hrs