KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

Wiedereinsetzung in den vorigen Stand

Dutch translation: Herstel in de vorige toestand


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wiedereinsetzung in den vorigen Stand
Dutch translation:Herstel in de vorige toestand
Entered by: Marinus Vesseur

15:08 May 19, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Wiedereinsetzung in den vorigen Stand
Mit Schreiben vom xxx beantragt der Angeklagte Wiedereinsetzung in den vorigen Stand.* Ik heb wel een notie van de betekenis, maar er zal toch wel een Nederlandse uitdrukking voor bestaan? Bij voorbaat dank voor hulp.
Marinus Vesseur
Canada
Herstel in de vorige toestand
Explanation:
Zie Eurodicautom.
Selected response from:

Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Grading comment
Perfect. En ik was vergeten op Eurodicautom te kijken. Shame on me! Dankjewel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Herstel in de vorige toestand
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
3 +1herstelling in de vorige staat (of toestand)Benny Raemaekers


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Herstel in de vorige toestand


Explanation:
Zie Eurodicautom.

Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Perfect. En ik was vergeten op Eurodicautom te kijken. Shame on me! Dankjewel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers: "herstel" is beter
3 mins
  -> Dank je wel!

agree  hirselina
34 mins

agree  Marian Pyritz
1 hr

agree  Gerda Rijsselaere
1 hr

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
herstelling in de vorige staat (of toestand)


Explanation:
eerste ingeving

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: Wiedereinsetzung kan ook staan voor herinzet of herplaatsing in de vorige.... "staat" en "herstel" is de geschiktere terminologie.
1 hr