KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

Urkundenprozess

Dutch translation: (civiele) procedure bij geschrifte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Urkundenprozess
Dutch translation:(civiele) procedure bij geschrifte
Entered by: Marian Pyritz

14:48 Jul 24, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Urkundenprozess
'Urkundenprozess' auf niederländisch als eine Klageart im Zivilprozess, mit der ein Zivilprozess schneller durchgeführt werden soll (Norm: § 592 ZPO).
Rafal_M
(civiele) procedure bij geschrifte
Explanation:
hier gaat het om civiele processen die op basis van in lagere instantie overgelegde stukken worden beoordeeld, een soort vereenvoudigde procedure
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Hartelijk bedankt :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(civiele) procedure bij geschrifte
Marian Pyritz
3schriftelijk proces
Adela Van Gils


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(civiele) procedure bij geschrifte


Explanation:
hier gaat het om civiele processen die op basis van in lagere instantie overgelegde stukken worden beoordeeld, een soort vereenvoudigde procedure

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 141
Grading comment
Hartelijk bedankt :)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schriftelijk proces


Explanation:
zie kudoz http://www.proz.com/?sp=h&id=18256

Duits - Engels

Voor schriftelijk proces zie onderstaande verwijzing

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 17 mins (2005-07-24 18:05:56 GMT)
--------------------------------------------------

Ik weet niet of dit wel goed is, maar misschien dat de verwijzingen je verder helpen.


    Reference: http://www.fevr.org/anwbfevr%20NL_spanje.htm
Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20