KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

entgegenstehendes Recht

Dutch translation: De voucher kan op grond van een recht dat hiermee in tegenspraak is ongeldig zijn.


10:28 Feb 10, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: entgegenstehendes Recht
Context: Die Voucher können aufgrund ***entgegenstehendem Recht*** ungültig sein.

Hoe kan je dit goed zeggen in het Nederlands?

Bij voorbaat dank voor de moeite.
Judith Verschuren
Dutch translation:De voucher kan op grond van een recht dat hiermee in tegenspraak is ongeldig zijn.
Explanation:
IATE:
DE älteres entgegenstehendes Recht eines Dritten
NL een ouder recht van een derde staat het gebruik van het recht in de weg

Het gaat natuurlijk om het in de weg staan, of het in tegenspraak zijn, of zelfs in strijd zijn.
Selected response from:

Gerard J. van der Weyde
Grading comment
Hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1De voucher kan op grond van een recht dat hiermee in tegenspraak is ongeldig zijn.
Gerard J. van der Weyde
3 +2strijdige regelgeving
vic voskuil
3 +1in strijd met het toepasselijk rechtxxxaddydeb
3 +1tegenspraak van recht
Kristel Kruijsen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
strijdige regelgeving


Explanation:
of strijdig recht
(en misschien de toevoeging "hiermee", maar dat moet je maar op basis van de context beoordelen)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr
  -> merci Jan Willem :-)

agree  Elma de Jong
8 hrs
  -> merci Olvera!

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tegenspraak van recht


Explanation:
recht dat in tegenspraak is metWeet niet of dat in de context past. Zie ook onderstaande link.


    Reference: http://books.google.nl/books?id=PjMlApUSUtAC&pg=PA43&lpg=PA4...
Kristel Kruijsen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
De voucher kan op grond van een recht dat hiermee in tegenspraak is ongeldig zijn.


Explanation:
IATE:
DE älteres entgegenstehendes Recht eines Dritten
NL een ouder recht van een derde staat het gebruik van het recht in de weg

Het gaat natuurlijk om het in de weg staan, of het in tegenspraak zijn, of zelfs in strijd zijn.


Gerard J. van der Weyde
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
in strijd met het toepasselijk recht


Explanation:
De vouchers kunnen ongeldig zijn wanneer zij in strijd zijn met het toepasselijk recht (maar misschien is het beter om te zeggen dat ze ongeledig zijn als niet aan alle algemene voorwaarden is voldaan - bijv. als de naam-/adresgegevens niet kloppen, niet goed ingevuld o.i.d.)

xxxaddydeb
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr