KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

Steuerpflicht, einschließlich Offenlegung

Dutch translation: verschuldigde belasting of belastingplichtige


10:57 Feb 10, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Steuerpflicht
German term or phrase: Steuerpflicht, einschließlich Offenlegung
Context: Jegliche ***Steuerpflicht, einschließlich Offenlegung*** , die mit dem Erhalt oder Gebrauch dieses Vouchers zusammenhängt, obliegt der Verantwortung des Empfängers dieses Vouchers.

Is een NL-vertaling als: Elke belastingplicht, inclusief openbaarmaking (...) wel juist in deze context?
Judith Verschuren
Dutch translation:verschuldigde belasting of belastingplichtige
Explanation:
"elke belastingplicht" klinkt heel vreemd. Ik zou zeggen "de eventueel verschuldigde belasting, inclusief het verlenen van inzage .. etc". Of anders "alle verplichtingen jegens de belastingdienst, inclusief .. etc".
Selected response from:

xxxaddydeb
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1verschuldigde belasting of belastingplichtigexxxaddydeb
3 +1elke belastingplicht en het verlenen van inzage
Kristel Kruijsen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
elke belastingplicht en het verlenen van inzage


Explanation:
offenlegung = openbaarmaking
De fiscus kan echter om openbaarmaking aan hem = inzage (in de stukken) verlenen vragen.

Kristel Kruijsen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
38 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
verschuldigde belasting of belastingplichtige


Explanation:
"elke belastingplicht" klinkt heel vreemd. Ik zou zeggen "de eventueel verschuldigde belasting, inclusief het verlenen van inzage .. etc". Of anders "alle verplichtingen jegens de belastingdienst, inclusief .. etc".

xxxaddydeb
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elma de Jong: Of desnoods 'elke vorm van'.
6 hrs