KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

strafbewehrte unterlassungserklärung

Dutch translation: onthoudingsverklaring met boete-beding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:strafbewehrte unterlassungserklärung
Dutch translation:onthoudingsverklaring met boete-beding
Entered by: Gideon van Zoest

15:28 Jun 28, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / dagvaarding
German term or phrase: strafbewehrte unterlassungserklärung
Term in een juridische strijd die ontstaan is vanwege inbreuk op contractuele verplichtingen.
Gideon van Zoest
onthoudingsverklaring met boete-beding
Explanation:
Door een "Unterlassungserklärung" wordt schriftelijk bevestigd een overtreding te hebben begaan en voorts dient men zich te verplichten deze actie in de toekomst niet meer te voeren en voor het geval van herhaling een (hoge) boete te betalen.

De eerste internetreferentie bevat een "onthoudingsverklaring" en de tweede deze zinsnede:

...ook eist BREIN dat de piraat een onthoudingsverklaring met boete-beding tekent om te voorkomen dat de illegale activiteiten worden hervat...
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Dit antwoord paste het beste binnen de gegeven context. Hartelijk dank, ook aan Henk uiteraard!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1onthoudingsverklaring met boete-beding
Marian Pyritz
1 +1negligentieclausule met strafmaatregelen
Henk Peelen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
negligentieclausule met strafmaatregelen


Explanation:
De dikke vandalen kennen het woord negligentieclausule. Wanneer de 'Erklärung' opgenomen is in een groter geheel, zou dat kunnen. Evenwel een ietwat antieke term zonder internettreffers.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: zou "verklaring boete-clausule in geval van nalatigheid" eveneens tot de mogelijkheid behoren ?? groet CP
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
strafbewehrte unterlassungserklärung
onthoudingsverklaring met boete-beding


Explanation:
Door een "Unterlassungserklärung" wordt schriftelijk bevestigd een overtreding te hebben begaan en voorts dient men zich te verplichten deze actie in de toekomst niet meer te voeren en voor het geval van herhaling een (hoge) boete te betalen.

De eerste internetreferentie bevat een "onthoudingsverklaring" en de tweede deze zinsnede:

...ook eist BREIN dat de piraat een onthoudingsverklaring met boete-beding tekent om te voorkomen dat de illegale activiteiten worden hervat...



    Reference: http://members.chello.nl/c.blansjaar/bladzij%203.JPG
    Reference: http://www.anti-piracy.nl/PDF/BREIN_NL.pdf
Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 141
Grading comment
Dit antwoord paste het beste binnen de gegeven context. Hartelijk dank, ook aan Henk uiteraard!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shineda: 'met sanctie' zou ik zeggen. boete-beding is geloof ik te beperkt
13 hrs