KudoZ home » German to Dutch » Printing & Publishing

Textumbruch

Dutch translation: (tekst-)terugloop


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Textumbruch
Dutch translation:(tekst-)terugloop
Entered by: Jan Willem van Dormolen

11:02 Feb 13, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
German term or phrase: Textumbruch
Ik heb de juiste NL-term ooit geweten en kan er nu niet opkomen. ENGELS: word wrap, text wrapping

Tekstomloop?
Judith Verschuren
terugloop
Explanation:
In Windows Kladblok heet het zo.
Volgens mij is er overigens niet één vaste uitdrukking. De suggesties van Jan en Henk kunnen volgens mij ook, en zelf heb ik altijd de neiging om 'regelomhaal' te zeggen - op de ouderwetse typmachines heette die knop waarmee je naar de volgende regel ging ook de 'omhaal', als ik het me goed herinner...
(Ja, zó oud ben ik nou ;-( )
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2terugloop
Jan Willem van Dormolen
4regelomslag
Jan Pott
2tekstomloop
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regelomslag


Explanation:
Inderdaad lang geleden, maar volgens mij was het dit

Jan Pott
Netherlands
Native speaker of: Dutch

8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tekstomloop


Explanation:


http://dict.tu-chemnitz.de/deutsch-englisch/Textumbruch.html
Textumbruch {m} wordwrap; text wrapping


http://komputeko.net/index_nl.php?vorto=textumbruch
tekstomloop Textumbruch

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
terugloop


Explanation:
In Windows Kladblok heet het zo.
Volgens mij is er overigens niet één vaste uitdrukking. De suggesties van Jan en Henk kunnen volgens mij ook, en zelf heb ik altijd de neiging om 'regelomhaal' te zeggen - op de ouderwetse typmachines heette die knop waarmee je naar de volgende regel ging ook de 'omhaal', als ik het me goed herinner...
(Ja, zó oud ben ik nou ;-( )

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: in dat geval zou regeleinde misschien nog beter passen
15 mins
  -> Regeleinde kan inderdaad ook. Keuze te over.

agree  Koen van Gilst: Microsoft schijnt inderdaad voor tekstterugloop te kiezen (http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx?sString=...
1 hr
  -> Dat had ik inderdaad nagekeken in Kladblok.