KudoZ home » German to Dutch » Marketing

Der Stoff, aus dem die Träume sind

Dutch translation: (wij zijn als) de stof waar dromen van gemaakt worden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Der Stoff, aus dem die Träume sind
Dutch translation:(wij zijn als) de stof waar dromen van gemaakt worden
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:24 May 29, 2002
German to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
German term or phrase: Der Stoff, aus dem die Träume sind
als slagzin
Ruben Inion
Austria
(wij zijn als) de stof waar dromen van gemaakt worden
Explanation:
One way of translating this.
Line by W. Shakespeare from The Tempest.

Ref.:

The cloud-capp'd towers

The cloud-capp'd towers, the gorgeous palaces,
The solemn temples, the great globe itself,
Yea, all which it inherit, shall dissolve,
And, like this insubstantial pageant faded,
Leave not a rack behind: We are such stuff
As dreams are made on, and our little life
Is rounded with a sleep.

tekst: William Shakespeare (1564-1616), uit The Tempest, Act IV, Scene I

De door wolken bedekte torens, de schitterende paleizen,
De statige tempels, de grote aardbol zelf,
ja, alles wat die erft, zal in het niet verdwijnen,
En, vervaagd zoals deze onbenullige vertoning,
geen ribbe achterlaten. Wij zijn als de stof
Waar dromen van gemaakt worden; en ons korte leven
wordt afgerond door een slaap.

http://www.vocoza.nl/concert/0502tekst.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
hartelijk bedankt! Ik wist niet dat het om een Shakespeare-citaat ging.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(wij zijn als) de stof waar dromen van gemaakt worden
Evert DELOOF-SYS
4Hieruit worden dromen gemaakt
Björn Houben


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(wij zijn als) de stof waar dromen van gemaakt worden


Explanation:
One way of translating this.
Line by W. Shakespeare from The Tempest.

Ref.:

The cloud-capp'd towers

The cloud-capp'd towers, the gorgeous palaces,
The solemn temples, the great globe itself,
Yea, all which it inherit, shall dissolve,
And, like this insubstantial pageant faded,
Leave not a rack behind: We are such stuff
As dreams are made on, and our little life
Is rounded with a sleep.

tekst: William Shakespeare (1564-1616), uit The Tempest, Act IV, Scene I

De door wolken bedekte torens, de schitterende paleizen,
De statige tempels, de grote aardbol zelf,
ja, alles wat die erft, zal in het niet verdwijnen,
En, vervaagd zoals deze onbenullige vertoning,
geen ribbe achterlaten. Wij zijn als de stof
Waar dromen van gemaakt worden; en ons korte leven
wordt afgerond door een slaap.

http://www.vocoza.nl/concert/0502tekst.html


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198
Grading comment
hartelijk bedankt! Ik wist niet dat het om een Shakespeare-citaat ging.

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Hieruit worden dromen gemaakt


Explanation:
***

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch