KudoZ home » German to Dutch » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

Feuerleichtstein

Dutch translation: (lichtgewicht) isolatiesteen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Feuerleichtstein
Dutch translation:(lichtgewicht) isolatiesteen
Entered by: Roel Verschueren

21:04 Apr 4, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / ovens
German term or phrase: Feuerleichtstein
Eine Kombination aus hochwertiger Industriekeramik und unserem langlebigen Feuerleichtstein
Roel Verschueren
Austria
(lichtgewicht) isolatiesteen
Explanation:
Heb de vertaalslag via het Engels gemaakt Feuerleichtstein = insulating brick (zie eerste link of IATE). De tweede link geeft een wat duidelijker voorbeeld van de toepassing.
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Keuze was moeilijk maar ik denk dat de klant deze vertaling zal aanvaarden.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(lichtgewicht) isolatiesteen
avantix
4vuurvaste stenen
vic voskuil


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vuurvaste stenen


Explanation:
heb de voorkeur voor vuurvast steen, maar bovenstaande googlet erg veel beter. Bij de link heb je een directe combinatie feuerleicht-vuurvast.


    Reference: http://www.agni.de/nederlands/faq.htm
vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(lichtgewicht) isolatiesteen


Explanation:
Heb de vertaalslag via het Engels gemaakt Feuerleichtstein = insulating brick (zie eerste link of IATE). De tweede link geeft een wat duidelijker voorbeeld van de toepassing.


    Reference: http://www.rath.at/Rath.aspx?target=40847&
    Reference: http://www.colpaert-ceramic.be/producten/uploads/Pyramide%20...
avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt. Keuze was moeilijk maar ik denk dat de klant deze vertaling zal aanvaarden.