KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

voranstehend

Dutch translation: er bij geplaatst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:voranstehend
Dutch translation:er bij geplaatst
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

15:14 Aug 8, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Snijmachine
German term or phrase: voranstehend
Dieses Symbol, in Kombination mit einer voranstehenden Benennung (GEFAHR, WARNUNG, VORSICHT), warnt vor möglichen gesundheitlichen Schäden oder erheblichen Sachschäden.

Uitleg over typografische conventies en pictogrammen in een machinemanual.
In principe zal zoiets als "opvallend" bedoeld zijn, maar ik kom niet op de vakterm.
Leo te Braake | dutCHem
ervoor geplaatst
Explanation:
Volgens mij is hier niet opvallend bedoeld, maar dat er een aanduiding voor het symbool staat. Dan wordt het zoiets als: "Dit symbool, in combinatie met een ervoor geplaatste aanduiding ..."
Selected response from:

Jacob Winsemius
Grading comment
Bedankt! De aanduidig staat ONDER de symbolen. Ik houd het maar neutraal. En uiteraard is risico niet hetzelfde als schade of -wat ik gebruik- letsel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2voorafgegaan door ...hirselina
3 +2ervoor geplaatstJacob Winsemius


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ervoor geplaatst


Explanation:
Volgens mij is hier niet opvallend bedoeld, maar dat er een aanduiding voor het symbool staat. Dan wordt het zoiets als: "Dit symbool, in combinatie met een ervoor geplaatste aanduiding ..."

Jacob Winsemius
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 90
Grading comment
Bedankt! De aanduidig staat ONDER de symbolen. Ik houd het maar neutraal. En uiteraard is risico niet hetzelfde als schade of -wat ik gebruik- letsel
Notes to answerer
Asker: Alle pictogrammen blijken overal links van de betreffende alinea te staan, maar binnen de bladpiegel. Kan het dan nog?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: Wil je het qua onderlinge positie wat neutraler houden, kun je zeggen: dit pictogram in combinatie met een/de daarbij vermelde aanduiding... en dan: gezondheidsschade? of toch maar gewoon persoonlijk letsel?
29 mins

agree  Ineke Hardy: Ik stel voor: "gezondheidsrisico"
1 hr

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
voorafgegaan door ...


Explanation:
-

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roeland
11 hrs

agree  Susanne Bittner
14 hrs