KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Seilschlagschutzelemente

Dutch translation: bescherming tegen brekende kabels


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Seilschlagschutzelemente
Dutch translation:bescherming tegen brekende kabels
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

16:11 Mar 7, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / staalborstelmachine
German term or phrase: Seilschlagschutzelemente
geen context: staat in een lijst slijtagedelen.
Er staan diverse heel algemene termen in, die deels helemaal niet voorkomen in deze machine. Lijkt een generieke lijst te zijn.
Maar daarom is dit niet minder lastig...
Is dit nu een beschermend touw of een bescherming voor touw/kabel?
Leo te Braake | dutCHem
beschermingsvoorzieningen tegen losschietende kabels
Explanation:
Een "Seilschlag" wordt gebruikt voor het transport van boomstammen (lijkt me hier niet van toepassing) of het beschrijft wat er gebeurt als er een kabel breekt of losschiet, meestal bij kranen. Daartegen moet de kraanmachinist dan worden beschermd, zie ref. Dan zou je dus heel algemeen "beschermingsvoorzieningen tegen losschietende kabels" kunnen zeggen. Het zou om een soort kooi of beplating kunnen gaan.
Selected response from:

Jacob Winsemius
Grading comment
met wat bijdragen van anderen heb ik dit er van gemaakt. Harry en Tuliparola hebben hebben hetzelfde gevonden...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2beschermingsvoorzieningen tegen losschietende kabelsJacob Winsemius
1Beschermelementen bij touwfabricage
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
beschermingsvoorzieningen tegen losschietende kabels


Explanation:
Een "Seilschlag" wordt gebruikt voor het transport van boomstammen (lijkt me hier niet van toepassing) of het beschrijft wat er gebeurt als er een kabel breekt of losschiet, meestal bij kranen. Daartegen moet de kraanmachinist dan worden beschermd, zie ref. Dan zou je dus heel algemeen "beschermingsvoorzieningen tegen losschietende kabels" kunnen zeggen. Het zou om een soort kooi of beplating kunnen gaan.


    Reference: http://www.pr-o.info/makeframe.asp?url=/bc/uvv/2/12.HTM
Jacob Winsemius
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 90
Grading comment
met wat bijdragen van anderen heb ik dit er van gemaakt. Harry en Tuliparola hebben hebben hetzelfde gevonden...
Notes to answerer
Asker: Mooie beschrijving. Alleen slijt zo'n kooi natuurlijk nooit. Zou het kunnen gaan om (in de wind) voortdurend klapperende kabels?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: ... tegen (staal)kabelbreuk; Leo, kijk eens hier voor een logischere situatie, pag.17 http://www.hvbg.de/d/bgz/entwicklung/pdf_bild/bgvr07_pdf/zh1...
53 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
14 hrs

56 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Beschermelementen bij touwfabricage


Explanation:
Lijkt me niet zo aannemelijk, maar ik wou deze mogelijkheid binnen je aandacht brengen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Schlag

das Herstellen und die Kenngröße des Verdrillens von Seilen, Kabeln und Litzen (Seilschlag, ein Seil schlagen)

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443