KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Werkzeugaufnahme

Dutch translation: gereedschaphouder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Werkzeugaufnahme
Dutch translation:gereedschaphouder
Entered by: Nathalya

11:29 Mar 9, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Rohrendenbearbeitungsmaschine
German term or phrase: Werkzeugaufnahme
Context:

Anzahl der Werkzeugaufnahmen: 4 Stück (5 Stück) auf der Pos. 5 ein angetriebener Spindelkopf.

Dit woord komt voor in het hoofdstuk: "Arbeitsbereich" van de Buiseindenomvormmachine.

Kan iemand helpen? Dank u!
Nathalya
Belgium
gereedschaphouder
Explanation:
vermoed ik; Kluwer GPW:
Aufnahmedorn = doornhouder
Aufnahmeplatte (metaalbewerking) = opneemschijf
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4gereedschaphouder
Henk Peelen
2werktuigopname
vic voskuil


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
gereedschaphouder


Explanation:
vermoed ik; Kluwer GPW:
Aufnahmedorn = doornhouder
Aufnahmeplatte (metaalbewerking) = opneemschijf

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443
Grading comment
Heel erg bedankt! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: of gereedschapklem
58 mins

agree  Jacob Winsemius
1 hr

agree  Gosse: gereedschap(s)kop levert ook een paar google-hits op
3 hrs

agree  Wouter van Kampen: prima
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
werktuigopname


Explanation:
niet zo heel erg elegant ook, maar ik vermoed dat je het in de richting van een boorkop moet zoeken, waar je dan verschillende typen boortjes en freesjes in kunt aanbrengen, dus ja, gereedschaphouder komt op hetzelfde neer, maar zowel Henks als mijn suggestie lijken me voor verbetering vatbaar. Zou de vraag nog een tijdje open laten staan...

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 190

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wouter van Kampen: dit wordt ook gebruikt maar ik prefereer gereedschapshouder of inspankop
2 hrs
  -> inspankop is wat mij betreft al 3 stukken beter: posten en wachten op mijn agreetje!