KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

beanspruchungsgerecht

Dutch translation: verantwooord


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:beanspruchungsgerecht
Dutch translation:verantwooord
Entered by: Nathalya

16:21 Mar 11, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Rohrendenbearbeitungsmaschine
German term or phrase: beanspruchungsgerecht
Volledige zin:

"Es dürfen nur Original-Ersatzteile verwendet werden, damit eine beanspruchungs- und sicherheitsgerechte Auslegung und Fertigung gewährleistet werden kann."

Kan iemand me helpen met een vlotte vertaling voor "beanspruchungsgerecht" in deze context? Dank u!
Nathalya
Belgium
verantwooord
Explanation:
....zodat een verantwoorde en zekere montage en afwerking kunnen worden gewaarborgd.
dat was het. groetjes Kira

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-11 18:54:22 GMT)
--------------------------------------------------

sorry er is mij een o te veel ontsnapt. ;-) ik neem aan dat je het wel hebt gemerkt dat het werantoord moet zijn. Pardon

--------------------------------------------------
Note added at 59 days (2007-05-10 06:50:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

dankje
Selected response from:

Kira Laudy
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5verantwooord
Kira Laudy
3...
vic voskuil


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...


Explanation:
zodat zowel de belastbaarheid als de veiligheid gewaarborgd wordt bij...

de zin kan zelf verder naar believen in stukken gehakt en weer aan elkaar geplakt worden, maar dit lost het probleem wel redelijk en duidelijk op.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 190

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
verantwooord


Explanation:
....zodat een verantwoorde en zekere montage en afwerking kunnen worden gewaarborgd.
dat was het. groetjes Kira

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-11 18:54:22 GMT)
--------------------------------------------------

sorry er is mij een o te veel ontsnapt. ;-) ik neem aan dat je het wel hebt gemerkt dat het werantoord moet zijn. Pardon

--------------------------------------------------
Note added at 59 days (2007-05-10 06:50:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

dankje

Kira Laudy
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4