KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

PI-Verhalten

Dutch translation: PI-gedrag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:PI-Verhalten
Dutch translation:PI-gedrag
Entered by: Jacob Winsemius

22:59 Mar 20, 2007
German to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: PI-Verhalten
Context: "Die Temperaturregelung erfolgt über einen elektronischen Temperaturregler (TIC) mit PI-Verhalten."
Linda Flebus
Belgium
PI-gedrag
Explanation:
PI staat voor "proportioneel integrerend", een bepaald soort regelaar, dus dat kun je laten staan.
Selected response from:

Jacob Winsemius
Grading comment
Dank je wel Jacob
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3PI-gedragJacob Winsemius
3PI-functie; PI-regelmodus
Henk Peelen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
PI-gedrag


Explanation:
PI staat voor "proportioneel integrerend", een bepaald soort regelaar, dus dat kun je laten staan.


    Reference: http://www.electrodrive.nl/pdf/VF61m%20xx22%20v2.1%201-2000....
Jacob Winsemius
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 90
Grading comment
Dank je wel Jacob

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
0 min
  -> Bedankt, Leo

agree  Susanne Bittner
8 hrs
  -> Bedankt.

agree  Tony Vandenborn
8 hrs
  -> En ook bedankt.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
PI-functie; PI-regelmodus


Explanation:
Ik zou het niet letterlijk vertalen.
Een elektronische temperatuurregelaar met PI-functie regelt de temperatuur.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: Het is geen functie maar een eigenschap c.q. gedrag; kortste optie: De temperatuur wordt geregeld met een PI-regelaar.
2 hrs
  -> Mee eens, maar "gedrag" vond ik ook niet echt geweldig. Jouw kortste optie heeft dan mijn voorkeur, eventueel actief: Een PI-regelaar regelt de temperatuur