KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Verschlusstopfens

Dutch translation: afsluitdop


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verschlusstopfens
Dutch translation:afsluitdop
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:42 Mar 21, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / tempereertoestel
German term or phrase: Verschlusstopfens
Das Schauglas ist von der Geräteseite nach Entfernen eines Verschlusstopfens – ohne Öffnen des Gerätedeckels - gut sichtbar.

Wat wordt hiermee bedoeld?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
afsluitdop
Explanation:
Verschlußtopfen vs. afsluitdop googelen levert plaatjes op die een leek niemand uit elkaar kan houden....

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-03-21 12:21:10 GMT)
--------------------------------------------------

à la lensdop, kwamen suzanne en ik met topfen op dop, maar eigenlijk lijkt me gewoon "kapje" wel zo duidelijk, simpel en begrijpelijk hier.

De toevoeging van Harry is ook een pijnlijk goeie: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de Geräteseite bedoeld wordt...? Enig idee?
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1afsluitdop
vic voskuil
3 +2dop
Susanne Bittner


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Verschlussstopfen
dop


Explanation:
wordt zichtbaar door het weghalen van een dop zonder dat het deksel geopend hoeft te worden

Susanne Bittner
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: Maar waarom een dop op een kijkglas? En waarom de toevoeging 'von der Geräteseite'?
20 mins
  -> Bedankt. Als het weer keukentoestellen zijn (?), is het misschien nodig om het kijkglas voor vuil te beschermen.

agree  Henk Peelen
3 hrs
  -> Bedankt!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
afsluitdop


Explanation:
Verschlußtopfen vs. afsluitdop googelen levert plaatjes op die een leek niemand uit elkaar kan houden....

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-03-21 12:21:10 GMT)
--------------------------------------------------

à la lensdop, kwamen suzanne en ik met topfen op dop, maar eigenlijk lijkt me gewoon "kapje" wel zo duidelijk, simpel en begrijpelijk hier.

De toevoeging van Harry is ook een pijnlijk goeie: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de Geräteseite bedoeld wordt...? Enig idee?

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 190
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
3 hrs
  -> dank je Henk