KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Kugelumlaufführungseinheiten

Dutch translation: Kogelomloopgeleidingseenheden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kugelumlaufführungseinheiten
Dutch translation:Kogelomloopgeleidingseenheden
Entered by: Roel Verschueren

21:58 Jul 2, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / just for fun... and out of misery
German term or phrase: Kugelumlaufführungseinheiten
Het is het ergste woord in mijn vertaalopdracht, en (nee Leo!, sorry - bijna geen context), staat in een onderhoudstabel als volgt:
Führungsschuhe der Kugelumlaufführungseinheiten

Ik begrijp natuurlijk elk afzonderlijk woord in de samenstelling... maar wie geeft me een NL vertaling, die dan ook nog eens in een vastomlijnd veld past (niet meer karakters dan in het Duits)?... Can't wait...
Roel Verschueren
Austria
Kogelomloopgeleidingseenheden
Explanation:
De kogels lopen rond in een kogelbaan
Selected response from:

Marijn de Kroon
Netherlands
Grading comment
Die is het geworden, bedankt Marijn
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kogelomloopgeleidingseenheden
Marijn de Kroon
3lineaire kogelgeleidingHarry Borsje
1lagerkooi
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
lagerkooi


Explanation:
Ik ben niet zo van de boutjes, moertjes en kogellagertjes, maar hier moest ik toch meteen aan denken.
Jammer dat je niet meer cont... (naar je hok, Leo!)

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 76
Notes to answerer
Asker: Bedankt Leo


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kugelumlaufführungseinheit
lineaire kogelgeleiding


Explanation:
Langescheidt: Kugelumlaufführung f <masch> (Lineartechnik) ball-type linear guide

Kijk ook eens naar:
http://de.exportpages.com/ndata/1976/data.html
Kugelführungslaufbahnen
http://www.tr-online.nl/product/asp/infonummer/36881/Mechani...

en:
http://www.konstruktionspraxis.de/sh/fachartikel/kp_sh_facha...


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 311
Notes to answerer
Asker: Bedankt Harry


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Kogelomloopgeleidingseenheden


Explanation:
De kogels lopen rond in een kogelbaan


    Reference: http://userabi.smartnet.nl/verkoop/lineair.htm
Marijn de Kroon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 199
Grading comment
Die is het geworden, bedankt Marijn