KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Nadelhülse für Umlenkrolle

Dutch translation: Naaldlager voor poelie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nadelhülse für Umlenkrolle
Dutch translation:Naaldlager voor poelie
Entered by: Roel Verschueren

14:42 Jul 3, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / onderdelen
German term or phrase: Nadelhülse für Umlenkrolle
dit is - beloofd - de laatste vraag betreffende dit onderwerp.
Nog eentje om het af te leren... en aflsuiten.
Bedankt voor alle hulp en begrip.
Roel Verschueren
Austria
Naaldlager voor omdraaipoelie
Explanation:
Het autowoordenboek vertaalt Umlenkrolle met omkeerpoelie, poelie die looprichting van een riem omdraait.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
In overleg met klant is het dit geworden.
Bedankt Henk, Vic en Leo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Naaldlagerkooi voor kabelschijf
Marijn de Kroon
3 +2Naaldlager voor omdraaipoelie
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Naaldlager voor omdraaipoelie


Explanation:
Het autowoordenboek vertaalt Umlenkrolle met omkeerpoelie, poelie die looprichting van een riem omdraait.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443
Grading comment
In overleg met klant is het dit geworden.
Bedankt Henk, Vic en Leo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: maar dat omdraai en omkeer kan geloof ik net zo goed weggelaten worden
25 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: OK, maar waarom verander jij omkeer in omdraai? vinnik geen verbetering...
29 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Naaldlagerkooi voor kabelschijf


Explanation:
Umlenkrolle is een kabelschijf waarover een kabel loopt. NadelHülse is een naaldlagerkooi, het gaat hier om een bus/kooi waarin de naalden van het naaldlager vast worden gehouden tussen de as en de boring in de kabelschijf. De kooi houd de naalden op hun plek.
Ook gewoon "naaldlager voor kabelschijf" volstaat.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-03 17:12:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.roesler-surfacefinish.com/www_roesler2004/toepass...


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Naaldlager
Marijn de Kroon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 199
Notes to answerer
Asker: Bedankt Marijn! Het had net zo goed jouw antwoord mogen zijn.