KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Fördervolumen

Dutch translation: slagvolume


05:37 Jul 11, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / verwarmingsinstallaties
German term or phrase: Fördervolumen
"das Fördervolumen der Heizwasserpumpen ..."

Graag wat inspiratie....
Sonia Erem
Turkey
Dutch translation:slagvolume
Explanation:
slagvolume is het begrip dat de hoeveelheid aanduidt van een vloeistof of gas dat door een orgaan of apparaat in één beweging verplaatst of verwerkt wordt.

Zo spreekt men bijvoorbeeld van het slagvolume van een hartspier, een pomp, Spuitgieten of een verbrandingsmotor.


Selected response from:

Sofie
France
Grading comment
Heel erg bedankt Sofie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1opbrengst
Susanne Bittner
4slagvolume
Sofie


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opbrengst


Explanation:
Volume/tijd. Groetjes, Susanne

Susanne Bittner
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor uw bijdrage.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: ook met Harry (bij antw. v Sofie)
12 hrs
  -> Danke!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slagvolume


Explanation:
slagvolume is het begrip dat de hoeveelheid aanduidt van een vloeistof of gas dat door een orgaan of apparaat in één beweging verplaatst of verwerkt wordt.

Zo spreekt men bijvoorbeeld van het slagvolume van een hartspier, een pomp, Spuitgieten of een verbrandingsmotor.




Sofie
France
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Heel erg bedankt Sofie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: Post grading: in het algemeen niet correct/volledig omdat niet in alle gevallen sprake is van een slag, maar vooral omdat het, zoals Susanne aangeeft, gaat om het volume per tijdseenheid - de capaciteit van de pomp - en dus ook de slagfrequentie meetelt.
1 hr