KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Pressgang

Dutch translation: persgang


16:03 Jul 13, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Pressgang
Das Zweihandbedienpult dient hauptsächlich zur Auslösung des Abwärtsbefehls für Eilgang ab, kann jedoch auch für Kriech- und Pressgang genutzt werden.

Uit een handleiding buigmachine/kantmachine
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:persgang
Explanation:
er is geen relevante onderbouwing voor te vinden, maar waarom niet braaf bij de bron blijven; als ze naast een ijl- en een kruipgang ook het bovenstaande willen vermelden, dan lijkt mij dat geen probleem en hoef je niet te gaan goochelen met onderling verwarrende termen.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dat heb ik dan ook maar gedaan! Dank je Vic.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3perssnelheid
avantix
3persgang
vic voskuil
3traaggang / normaalgang
Sofie


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
traaggang / normaalgang


Explanation:
Ik denk dat de "Pressgang" trager is dan de kruipgang, daarom twijfel ik met "traaggang". Maar traaggang is niet zo veel te vinden op internet als normaalgang.

--------------------------------------------------
Note added at 18 minutes (2008-07-13 16:21:47 GMT)
--------------------------------------------------

De zin verscheen niet volledig : "Als een lastwerktuig in één richting zowel met een snelgang als met een traaggang moet worden aangedreven."

Example sentence(s):
  • de hijsbeweging heeft drie snelheden, namelijk een kruipgang, normaalgang en een snelgang van 27 m/min.
  • Als een lastwerktuig in één richting zowel met

    Reference: http://www.monta-rent.nl/index.php?option=com_content&task=v...
    Reference: http://nl.sew-eurodrive.com/NL_vector/pdf_doc/11454687.pdf
Sofie
France
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
persgang


Explanation:
er is geen relevante onderbouwing voor te vinden, maar waarom niet braaf bij de bron blijven; als ze naast een ijl- en een kruipgang ook het bovenstaande willen vermelden, dan lijkt mij dat geen probleem en hoef je niet te gaan goochelen met onderling verwarrende termen.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 190
Grading comment
Dat heb ik dan ook maar gedaan! Dank je Vic.

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
perssnelheid


Explanation:
Ik heb hier moeite met 'gang' in het NL, lijkt mij teveel germanisme. Ook in de andere voorbeelden kan het woord snelheid goed worden gebruikt: Eilgang>hoge snelheid; Kriechgang>kruipsnelheid of lage snelheid

avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 22