KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Stehlagergehäuse

Dutch translation: behuizing van staand lager


15:21 Apr 4, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / machinebouw, lagers
German term or phrase: Stehlagergehäuse
Weet iemand de juiste vertaling van "Stehlagergehäuse"; zonder context helaas
Marcel van de Vorle
Dutch translation:behuizing van staand lager
Explanation:
Stehlager = staand lager (zie ook woordenboek Werktuigbouwkunde Kluwer)
Gehäuse = hier het lagerhuis of de lagerbehuizing
> het gaat volgens mij dus om de console/behuizing van een staand lager
Selected response from:

Philip Coucke
Grading comment
Bedankt voor de hulp. Hoewel jouw suggestie prima is, wil ik het zo kort mogelijk houden en heb dus gekozen voor "kussenblokhuis". Staand lager of kussenblok zijn identiek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1behuizing van staand lagerPhilip Coucke
4huis van staand lagerblok
Marian Pyritz
2huis van staand kussenblok
Henk Peelen
2behuizing staand lagerpapez


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Stehlagergehäuse
behuizing van staand lager


Explanation:
Stehlager = staand lager (zie ook woordenboek Werktuigbouwkunde Kluwer)
Gehäuse = hier het lagerhuis of de lagerbehuizing
> het gaat volgens mij dus om de console/behuizing van een staand lager

Philip Coucke
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt voor de hulp. Hoewel jouw suggestie prima is, wil ik het zo kort mogelijk houden en heb dus gekozen voor "kussenblokhuis". Staand lager of kussenblok zijn identiek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: staande lagerbehuizing of la sbedoeld wordt dat het een rechtopstaand lager betreft
41 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Stehlagergehäuse
behuizing staand lager


Explanation:
tijdens mijn reactie op de vertaling van collega Coucke ging mijn pc een eigen leven leiden ( of lijden). Opeens was de tekst verstuurd
Vol typefoutjes bleef ik hangen daar waar het een staand lager betreft.
Bestaat er ook zoiets als een verticaal lager?? Dan kan het behuizing vertikaal lager zijn

succes ermee CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Stehlagergehäuse
huis van staand lagerblok


Explanation:
Vergelijk de afbeeldingen op de onderstaande Nederlandse en Duitse website

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 6 mins (2004-04-04 20:27:34 GMT)
--------------------------------------------------

ook wel kussenblok genoemd


    Reference: http://www.neita.nl/jslagers/page4a.html
    Reference: http://www.go-glas.de/news/news-stehlager.htm
Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 50

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
huis van staand kussenblok


Explanation:
Kluwer Werktuigbouwkunde:
Stehlager = krukaslager (autotechniek); staand kussenblok; staand lager

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443