KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Planschlagmessung

Dutch translation: vlakslagmeting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Planschlagmessung
Dutch translation:vlakslagmeting
Entered by: avantix

12:40 Aug 12, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Measuring techniques
German term or phrase: Planschlagmessung
Es handelt sich um Rundlaufprüfgeräte. De Satz lautet: *Insbesondere können Planschlagmessungen durchgeführt werden*
avantix
Netherlands
slagmeting
Explanation:
Deze uitdrukking schijnt het beste te passen,..

Veel geluk,...
Selected response from:

RVL-RVL
United States
Grading comment
Dit is'm inderdaad, maar dan toch met *vlak* eraan vast, vlg. opdrachtgever. Bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1slagmetingRVL-RVL
2slingerproef; wielslingerproef
Henk Peelen
2 -1Valproef?; oppervlakte-valproef?; vlakke valproef?
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
slagmeting


Explanation:
Deze uitdrukking schijnt het beste te passen,..

Veel geluk,...


    Reference: http://www.m-h.nl/projectengineering/projectengineering.html
RVL-RVL
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dit is'm inderdaad, maar dan toch met *vlak* eraan vast, vlg. opdrachtgever. Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: zou het kunnen zijn dat het vooraf ingestelde, gepland", metingen betreft??
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
Valproef?; oppervlakte-valproef?; vlakke valproef?


Explanation:
Kerfslagproef?
oppervlakte-kerfslagproef?
vlakke kerfslagproef?

Van de MTS herinner ik me nog dat de valproef / kerfslagproef een belangrijke proef was; daarom verwacht ik iets in die richting.

Hierbij slingert een hamer van circa een meter hoogte (zeg maar 12 uur) tegen het midden van een metalen proefstaafje dat zich op zeg maar 6 uur bevindt. Als je opmeet hoever de hamer doorslingert na het doorbreken van het staafje, weet je hoe laat het is met je proefstaafje. Of beter gezegd hoeveel van de valenergie hij heeft geabsorbeerd, dus hoe hard hij is. Misschien probeert jouw klant het met een vlak plaatje in plaats van met een hamer en een rond proefstaafje.


Kluwer GPW:
Schlaghammer = kerfslaghamer
Schlagprüfer = Achlagprüfgerät = kerfslaghamer


Metallurgy:
Schlagprüfung (Fallprüfung, Fallhärteprüfung) = valproef

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-13 04:57:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Marian:
nee, het lijkt me geen kerfslagproef.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Marian Pyritz: dit is het zeker niet, zie http://www.frowatech.ch/spanntechnik wzm/spreitzerrundlauf.h...
3 hrs
  -> zie hierboven

16 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
slingerproef; wielslingerproef


Explanation:
Marian snapt mijn neiging naar kleurrijkheid altijd prima en plaatsta daarom hierboven een mooie rooie disagree (waarvoor dank).
Daarom maar een nieuwe poging. Misschien gaan we langzaam van groen naar blauw.

KLuwer GPW:
Planschlag = slag (slingering van wiel), wielslingering

Internetreferentie:
De slingerproef/ the experiment of the pendulum

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-13 08:14:43 (GMT)
--------------------------------------------------

(wiel)slingertest; (wiel)slingermeting; meting van wielslingering; meting van de slingering van het wiel


    Reference: http://staff.science.uva.nl/~cmulder/uk/Ozwebuk/coachwerk/f1...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443