KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Schneidwelle

Dutch translation: snijkant(-zijde)


15:05 Nov 29, 2004
German to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Schneidwelle
Andernfalls wird das Werkzeug durch Aufschlagen auf der Schneidwelle zerstört und die glasharte Schneidwelle beschädigt.

context handleiding voor messenhouder
Bram Poldervaart
Dutch translation:snijkant(-zijde)
Explanation:
Er zijn 2 mogelijkheden: bedoeld wordt

* òf de snijkant, snede,zaagsnede o.i.d. van een (brood)mes/zaag,

* òf die kant van de gleuf in het messenblok waar de snijkant naartoe moet gekeerd zitten: de snijkantzijde :-)

Daar zal de rest van de ttekst uitsluitsel over moeten geven
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Bedankt Leo, Ik heb er snijrand van gemaakt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1snijkant(-zijde)
Leo te Braake | dutCHem
2zie verklaring
Marian Pyritz


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
snijkant(-zijde)


Explanation:
Er zijn 2 mogelijkheden: bedoeld wordt

* òf de snijkant, snede,zaagsnede o.i.d. van een (brood)mes/zaag,

* òf die kant van de gleuf in het messenblok waar de snijkant naartoe moet gekeerd zitten: de snijkantzijde :-)

Daar zal de rest van de ttekst uitsluitsel over moeten geven

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 76
Grading comment
Bedankt Leo, Ik heb er snijrand van gemaakt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Lijkt mij de snede van een kartelmes, die tweede mogelijkheid snap ik zo gauw ff niet.
3 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zie verklaring


Explanation:
Als ik het plaatje op de website bekijk (past bij een messenhouder) is een "Schneidwelle" een as en geen snijkant, misschien een mesas of messenas.


    Reference: http://www.dienes.de/docs/deu-quetschschnitt.htm
Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 50