KudoZ home » German to Dutch » Medical: Cardiology

Unterstützungssysteme

Dutch translation: Ondersteunende systemen


16:20 Oct 29, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / Behandeling van hartfalen
German term or phrase: Unterstützungssysteme
De hele zin is voor mij niet duidelijk:

Unterstützungssysteme bedürfen einer aufwendigen Intensivbehandlung.
Charline Helsmoortel
Belgium
Dutch translation:Ondersteunende systemen
Explanation:
Heb je meer context? Om wat voor soort systemen gaat het hier?
Bedürfen betekent hier: nodig hebben. (Of: Ondersteunende systemen moeten intensief behandeld/onderhouden worden)
Selected response from:

Hendrika Müller
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Ondersteunende systemen
Hendrika Müller
3hulpsystemen, ondersteunende systemen
Henk Peelen


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Ondersteunende systemen


Explanation:
Heb je meer context? Om wat voor soort systemen gaat het hier?
Bedürfen betekent hier: nodig hebben. (Of: Ondersteunende systemen moeten intensief behandeld/onderhouden worden)

Hendrika Müller
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker:

Asker: Deze vertaling had ik ook! In de tekst gaat het over kunstharten, maar ook over gespecialiseerde centra. Er valt niet uit op te maken waarover die ene zin gaat. Toch bedankt!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
16 mins

agree  Sinsel: Yvonne Sinsel
16 hrs

agree  Susanne Bittner
16 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hulpsystemen, ondersteunende systemen


Explanation:
Ik denk dat je het zo kunt vertalen. Onderstuttende systemen of draagsystemen bedoelt men volgens mij niet, die noem je niet zo en vragen meestal geenomvangrijke intensieve behandeling / bediening.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch