KudoZ home » German to Dutch » Medical

vorantreiben

Dutch translation: doen avanceren, een duwtje in de rug geven, een nieuwe impuls geven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:vorantreiben
Dutch translation:doen avanceren, een duwtje in de rug geven, een nieuwe impuls geven

16:06 May 12, 2002
German to Dutch translations [Non-PRO]
Medical
German term or phrase: vorantreiben
Mindestens jeder Sechste ist aus beruflichen Gründen in permanenter Bewegung um seine Karrriere voranzutreiben.
karen naesen
carrière te maken
Explanation:
...om carrière te maken.
Je carrière bevorderen is niets anders dan "carrière maken"
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
bedankt, ik zag er echt geen uitweg in
en t is voor mijn examen, dus heel belangrijk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1om carrière te maken, om zijn carrière een duwtje te gevenEls Peleman
4ik kan eigenlijk mijn ogen niet geloven,
Elisabeth Ghysels
4carrière te maken
Henk Peelen
4op een hoger niveau tillen, een impuls geven
Gideon van Zoest
4te doen avanceren
Elisabeth Ghysels


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
te doen avanceren


Explanation:
Tenminste elke zesde is om professionele redenen voortdurend in beweging om zijn carriere te doen avanceren.
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 27

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
om carrière te maken, om zijn carrière een duwtje te geven


Explanation:
of ook om te promoveren of om op te klimmen. Die twee laatste zijn ietsje vrijer maar willen eigenlijk hetzelfde zeggen.

PeleP

Els Peleman
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxblomguib: een duwtje in de juiste richting geven vind ik wel een leuke!
11 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
op een hoger niveau tillen, een impuls geven


Explanation:
Iedere zesde persoon is vanuit beroepsmatige overwegigen voortdurend bezig om zijn carrière op een hoger niveau te tillen.

Gideon van Zoest
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 188

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
carrière te maken


Explanation:
...om carrière te maken.
Je carrière bevorderen is niets anders dan "carrière maken"

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459
Grading comment
bedankt, ik zag er echt geen uitweg in
en t is voor mijn examen, dus heel belangrijk!

12 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ik kan eigenlijk mijn ogen niet geloven,


Explanation:
als ik kijk naar de geboden antwoorden, het geselecteerde antwoord en de neerslag in het glossarium.

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 27