KudoZ home » German to Dutch » Medical

bandförmiges Haar

Dutch translation: bandvormig haar of bandhaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:bandförmiges Haar
Dutch translation:bandvormig haar of bandhaar
Entered by: xxxbabbelfish

07:56 Jan 15, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Medical / Hair problems
German term or phrase: bandförmiges Haar
Genetische Ursachen,
z. B. naturwelliges, unruhiges
oder bandförmiges Haar
Diagnose, Bandförmige Haare, die sich
nur schwer in Form bringen
lassen
xxxbabbelfish
bandvormig haar of bandhaar
Explanation:
Zoals de collega vermeld is er hier sprake van eerder plat haar.
Het komt wat touwachtig over en voelt hard aan. Je kunt het letterlijk vertalen. Het hangt heel sluik naar neden in is zwaar van structuur.
De staart van een paard heeft dezelfde struktuur, mar als mens sta je daar niet echt op te wachten.

Groetje CP
Selected response from:

papez
Netherlands
Grading comment
Dank je, ik weet nu precies wat ze bedoelen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bandvormig haar of bandhaarpapez
3sluik haar
Gerard de Noord
2plat, breed haar
Henk Peelen


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
plat, breed haar


Explanation:
ik vermoed dat men dat bedoelt

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bandvormig haar of bandhaar


Explanation:
Zoals de collega vermeld is er hier sprake van eerder plat haar.
Het komt wat touwachtig over en voelt hard aan. Je kunt het letterlijk vertalen. Het hangt heel sluik naar neden in is zwaar van structuur.
De staart van een paard heeft dezelfde struktuur, mar als mens sta je daar niet echt op te wachten.

Groetje CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 133
Grading comment
Dank je, ik weet nu precies wat ze bedoelen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erica Magielse: Dacht ik ook aan, maar kon geen echte 'hits' op Google krijgen.
8 hrs

agree  Katleen Burm: bandhaar - http://www.haarcentrum.nl/docs/begrippenlijst.doc
3 days11 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bandförmiges Haar
sluik haar


Explanation:
Wat een prachtige aanleiding om dit mooie woord nieuwe leven in te blazen.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 20 mins (2004-01-15 22:17:03 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt gelijk, Erica, maar wat wordt dan wél bedoeld? Onder de microscoop blijkt een mensenhaar rond, ovaal of lintvormig te zijn.

Iemand met een kop vol platte haren kan misschien heel plat haar hebben maar: \"Kinky or woolly hair, flat in cross section, prevails among the dark peoples of Africa, Australia, and elsewhere.\"

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 233

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erica Magielse: 't is een mooi woord, maar volgens mij bedoelen ze dit niet.
9 hrs