KudoZ home » German to Dutch » Medical

Terpenalkoholgemisch

Dutch translation: mengsel (van) terpeenalcoholen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Terpenalkoholgemisch
Dutch translation:mengsel (van) terpeenalcoholen
Entered by: xxxbabbelfish

08:15 Jan 15, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Medical / hair products
German term or phrase: Terpenalkoholgemisch
Producttype:
Shampoo
Besthet aus
_ Cetylstearylalcohol
_ Lanolinesubstituut
_ Tolubalsem
_ Terpenalkoholgemisch
xxxbabbelfish
mengsel (van) terpeenalcoholen
Explanation:
Daaonder vallen: Geraniol, nerol (isomeren), di- en tetrahydrogeraniol, terpineol etc etc. etc (tientallen!)
Dit zijn allemaal geurstoffen.
Ik heb 22 jaar bij een bedrijf gewerkt waar we deze stoffen maakten dan wel verwerkten...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 24 mins (2004-01-15 12:39:31 GMT)
--------------------------------------------------

De genoemde tolubalsem is een complex natuurproduct, extreem lekker ruikend , o.a. met een vleugje vanille er in. Heerlijk.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Je hebt me volledig overtuigd! Ben benieuwd naar de geur!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5mengsel (van) terpeenalcoholen
Leo te Braake | dutCHem
3 -1geraniolmengsel
Henk Peelen


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
geraniolmengsel


Explanation:
Kluwer:
Terpenalkohol = geraniol


Internetreferentie:
geraniol (106-24-1)

engelse vertaling: geraniol




    Reference: http://www.woc.sci.kun.nl/cgi-bin/view?geraniol
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: Geraniol is EEN terpeenalcohol. ik ken er tientallen!
3 hrs

neutral  papez: Dacht net als de collega hieronder dat er meerdere verbindingen onder deze term bestan zijn,persoonlijk probeer ik altijd zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke tekst te blijven. cp
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
mengsel (van) terpeenalcoholen


Explanation:
Daaonder vallen: Geraniol, nerol (isomeren), di- en tetrahydrogeraniol, terpineol etc etc. etc (tientallen!)
Dit zijn allemaal geurstoffen.
Ik heb 22 jaar bij een bedrijf gewerkt waar we deze stoffen maakten dan wel verwerkten...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 24 mins (2004-01-15 12:39:31 GMT)
--------------------------------------------------

De genoemde tolubalsem is een complex natuurproduct, extreem lekker ruikend , o.a. met een vleugje vanille er in. Heerlijk.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 531
Grading comment
Je hebt me volledig overtuigd! Ben benieuwd naar de geur!