KudoZ home » German to Dutch » Mining & Minerals / Gems

Stegpanzer

Dutch translation: stegpantserketting; stegjespantserketting;


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stegpanzer
Dutch translation:stegpantserketting; stegjespantserketting;
Entered by: Arnold van Druten

13:51 Sep 14, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Mining & Minerals / Gems / Jewellery
German term or phrase: Stegpanzer
Leichte, flache Stegpanzerkette mit Karabinerverschluss.

Ik denk dat die Stegpanzer een soort schakel is maar heb er eigenlijk geen flauw idee van.
Linda Flebus
Belgium
stegpantserketting; stegjespantserketting;
Explanation:
Linda: moed tot taalevolutie, dit is jouw kans voor woordcreatie!!!:
pantserketting met dwarsstegjes

DE:
Deutsche Abbildung:
http://www.a-kuerth.de/inhalt/stegpanzerkette.php?ref=1
http://www.silberketten-store.de/Stegpanzerkette_Armband/Ste...

http://de.wikipedia.org/wiki/Panzerkette
Eine Panzerkette ist eine Kette, deren Glieder flach liegen. Dadurch kann sie angenehm als Halskette (siehe Bild) getragen werden.
Breite und dicke Panzerketten erlebten in den letzten Jahren eine Renaissance, da sie des Öfteren feste Bestandteile des Outfits bei Anhängern der Hip-Hop-Bewegung sind. Meist werden sie aus Silber getragen, oft sehr lang und mit einem überdimensionalen Symbol-Anhänger.

NL:

Na over honderd websites te hebben bekeken, kom ik tot de conclusie, dat leveranciers gewoon het Duitse begrip stegpanzerkette gebruiken. Daar dit echter toch geen fatsoenlijk Nederlands is ;-) zou ik het vertalen (iemand moet daar maar mee beginnen ;-) met stegpantserketting. De Grote VanDale verklaart het "Nederlandse" woord steg met smal bruggetje. Dus vind ik, dat het woord steg in het Nederlands wel gebruikt kan worden, temeer daar er ook in de handel ogenschijnlijk geen ander Nederlands woord voor wordt gebruikt.

voor het woord pantserketting zie:
"Pantserketting, Ashley Brooke. Van gerodineerd, glanzend sterlingzilver (925). Karabijnsluiting"
http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Otto-OttoNL...
of:
http://www.western-outdoor-wear.com/shop?0000000000000029002...
of:
http://shop.heine-shop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Hein...
Selected response from:

Arnold van Druten
Germany
Grading comment
Dank je Arnold. Zou ook geen rupsketting aandoen ;-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1ketting met versterkte schakelsHarry Borsje
3stegpantserketting; stegjespantserketting;
Arnold van Druten
2sportenschakeltjesketting; sportenketting
Henk Peelen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Stegpanzerkette
ketting met versterkte schakels


Explanation:
Dit is vast niet de officiële naam. Het gaat in elk geval om schakels met een extra dwarsverbinding (Steg).


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 1

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
1 day3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stegpantserketting; stegjespantserketting;


Explanation:
Linda: moed tot taalevolutie, dit is jouw kans voor woordcreatie!!!:
pantserketting met dwarsstegjes

DE:
Deutsche Abbildung:
http://www.a-kuerth.de/inhalt/stegpanzerkette.php?ref=1
http://www.silberketten-store.de/Stegpanzerkette_Armband/Ste...

http://de.wikipedia.org/wiki/Panzerkette
Eine Panzerkette ist eine Kette, deren Glieder flach liegen. Dadurch kann sie angenehm als Halskette (siehe Bild) getragen werden.
Breite und dicke Panzerketten erlebten in den letzten Jahren eine Renaissance, da sie des Öfteren feste Bestandteile des Outfits bei Anhängern der Hip-Hop-Bewegung sind. Meist werden sie aus Silber getragen, oft sehr lang und mit einem überdimensionalen Symbol-Anhänger.

NL:

Na over honderd websites te hebben bekeken, kom ik tot de conclusie, dat leveranciers gewoon het Duitse begrip stegpanzerkette gebruiken. Daar dit echter toch geen fatsoenlijk Nederlands is ;-) zou ik het vertalen (iemand moet daar maar mee beginnen ;-) met stegpantserketting. De Grote VanDale verklaart het "Nederlandse" woord steg met smal bruggetje. Dus vind ik, dat het woord steg in het Nederlands wel gebruikt kan worden, temeer daar er ook in de handel ogenschijnlijk geen ander Nederlands woord voor wordt gebruikt.

voor het woord pantserketting zie:
"Pantserketting, Ashley Brooke. Van gerodineerd, glanzend sterlingzilver (925). Karabijnsluiting"
http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Otto-OttoNL...
of:
http://www.western-outdoor-wear.com/shop?0000000000000029002...
of:
http://shop.heine-shop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Hein...

Example sentence(s):
  • Leichte, flache Stegpanzerkette mit Karabinerverschluss.
  • Lichte, vlakke stegpantserketting met karabijnsluiting
Arnold van Druten
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je Arnold. Zou ook geen rupsketting aandoen ;-))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: moeilijk, maar las je dan zegt "vertalen", dan toch eerder rupsbandketting of zo
40 mins
  -> :-)) Henk, het blijft inderdaad moeilijk. Maar denk je, dat een vrouw een rupsbandketting om haar hals zou willen dragen?? ;-))

3 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sportenschakeltjesketting; sportenketting


Explanation:
Ook geen vertaling zonder nadelen, maar evenmin zonder voordelen.
Een Steg is een dwarsverbinding (gerelateerd een het Nederlandse steeg en steken / steek). Bij een ladder is dat een sport. Bij een ketting moeten ze deze sterker maken.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch