KudoZ home » German to Dutch » Nutrition

Fruchtsüße

Dutch translation: Natuurlijke suikers uit


16:53 Mar 26, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Nutrition
German term or phrase: Fruchtsüße
Fruchtsüße aus Apfel- und Johannisbrotextrakt
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:Natuurlijke suikers uit
Explanation:
Verder mag je volgen mij niet gaan. Appelextract levert waarschijnlijk fructose. Johannesbroodpitmeel (E410) is een polysaccharide. Dat klinkt al een stuk minder fruitig.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Heb uiteindelijk hiervoor gekozen omdat die zoetstof en de fructose er ook nog instonden... Zoet spul blijkbaar. Dank je wel Gerard
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fructose (vruchtensuiker)
avantix
3 +2Natuurlijke suikers uit
Gerard de Noord
4 +1fruitsuikerJudith Verschuren
3 +1natuurlijke zoetstof
vic voskuil


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
natuurlijke zoetstof


Explanation:
omdat het fruit er al achter staat, is dit duidelijk genoeg.
Een eenduidige betekenis in het Duits kan ik er niet voor vinden, en in het Nederlands niet specifieker voor verzinnen.

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: lijkt mij ook een prima oplossing :-)
10 hrs
  -> dank je Titi! ...en prima aanvullingen overigens; ben ik gelijk bijgespijkerd over fructose :)

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fructose (vruchtensuiker)


Explanation:
zie links

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-03-26 17:04:03 GMT)
--------------------------------------------------

moet ik natuurlijk ook de links erinzetten: nl.wikipedia.org/wiki/Fructose
http://www.gezonderworden.nl/2005/08/vruchtensuiker-maakt-ex...

avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: ...een o ja moment ;)
2 mins

agree  Olli Leroy
2 hrs

agree  Wouter van Kampen: vruchtensuiker want fructose is een stofnaam en een extract van appels en johannasbrood(pitmeel) bevat diverse suikers.
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fruitsuiker


Explanation:
Voorbeeld: Koolhydraten zijn een groep chemische verbindingen, varidrend van simpele stoffen, zoals glucose (druivensuiker), fructose (fruitsuiker) en galactose, tot complexe polymeren, zoals cellulose en zetmeel.


Judith Verschuren
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: jawel, maar met de verkeerde motivatie
9 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Natuurlijke suikers uit


Explanation:
Verder mag je volgen mij niet gaan. Appelextract levert waarschijnlijk fructose. Johannesbroodpitmeel (E410) is een polysaccharide. Dat klinkt al een stuk minder fruitig.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Heb uiteindelijk hiervoor gekozen omdat die zoetstof en de fructose er ook nog instonden... Zoet spul blijkbaar. Dank je wel Gerard

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: ook prima, johannesbrood(pitmeel) bevat naast zetmeel ook suikers
6 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
8 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Wouter van Kampen