KudoZ home » German to Dutch » Other

Dipl.-Phys.

Dutch translation: natuurkundig ingenieur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Diplomphysiker
Dutch translation:natuurkundig ingenieur
Entered by: Karel Theys

13:29 Mar 7, 2002
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: Dipl.-Phys.
Diplomphysiker?

Ik heb de precieze vertaling in het Nederlands nodig. Alvast bedankt.
Karel Theys
natuurkundig ingenieur
Explanation:
Dit staat letterlijk in het woordenboek.

Ref: Van Gelderen/Van Beckum

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-07 13:41:49 (GMT)
--------------------------------------------------

In Nederland wordt voor de bètawetenschappen voor zover ik weet toch altijd gesproken over ingenieurs.
Selected response from:

Martijn Naarding
Spain
Grading comment
Dank je wel, dit was precies wat ik zocht.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5natuurkundig ingenieur
Martijn Naarding
4licentiaat in de fysica
Elisabeth Ghysels


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
licentiaat in de fysica


Explanation:
geldt echter kennelijk alleen voor Vlaanderen.
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://www.vub.ac.be/vuborkest/nl/peter_de_maeyer.html
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Martijn Naarding: Ja, voor Vlaanderen is wellicht licenciaat beter
2 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
natuurkundig ingenieur


Explanation:
Dit staat letterlijk in het woordenboek.

Ref: Van Gelderen/Van Beckum

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-07 13:41:49 (GMT)
--------------------------------------------------

In Nederland wordt voor de bètawetenschappen voor zover ik weet toch altijd gesproken over ingenieurs.

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 3
Grading comment
Dank je wel, dit was precies wat ik zocht.