KudoZ home » German to Dutch » Other

Umweltpfade

Dutch translation: transportkanalen binnen het ecosysteem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Umweltpfade
Dutch translation:transportkanalen binnen het ecosysteem
Entered by: Henk Peelen

13:36 Mar 27, 2002
German to Dutch translations [PRO]
/ verzekeringen,milieu,biologie,natuur
German term or phrase: Umweltpfade
Die Umwelthaftpflicht beinhaltet Haftpflichtansprueche wegen Schaeden durch Umwelteinwirkung auf Boden, Luft oder Wasser - Umweltpfade"

is hier wel een Nederlandse term voor??
Christine Witmer
Netherlands
transportkanalen binnen het ecosysteem
Explanation:
ik denk dat die umweltpfade overdrachtelijk zijn bedoeld, en een verzamelbegrip vormen voor bodem, lucht en warter: deze zijn kanalen voor transporten van stoffen binnen het milieusysteem of ecosysteem
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2transportkanalen binnen het ecosysteem
Henk Peelen
4 +1milieupaden
Elisabeth Ghysels


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
milieupaden


Explanation:
Ik denk, dat de 1,5 Google hits ongeveer in verhouding staan tot de +/- 11 voor Umweltpfade.
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://www.drenthe.nl/sis/brieven/1997/9705370.htm
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karel Theys: lijkt me plausibel
4 mins

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
transportkanalen binnen het ecosysteem


Explanation:
ik denk dat die umweltpfade overdrachtelijk zijn bedoeld, en een verzamelbegrip vormen voor bodem, lucht en warter: deze zijn kanalen voor transporten van stoffen binnen het milieusysteem of ecosysteem

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels: nu dat ik stil sta bij het gedachtestreepje zie ik dat ook eerder zo. Groeten
2 hrs

agree  SophieS
8 hrs