KudoZ home » German to Dutch » Other

Verweigerer

Dutch translation: (werk)weigeraar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verweigerer
Dutch translation:(werk)weigeraar
Entered by: naesenk

09:54 May 25, 2002
German to Dutch translations [PRO]
/ Menschen
German term or phrase: Verweigerer
'Deutsche Arbeitnehmer teilen sich in eine sehr mobile Gruppe und in eine immobile Masse', weiss Soziologe Schneider, der auch die Gruppen der Verweigerer und Ortsfesten in seiner Studie untersucht hat.
karen
(werk)weigeraars
Explanation:
verweigern - OV WW weigeren
die Verweigerung: weigering

In uw context: werkweigeraars:

Bv.:
... te nemen, dat werkgevers graag goede arbeidsomstandigheden zullen bieden. In zo'n
situatie wordt ook een hogere strafkorting voor werkweigeraars acceptabel. ...

www.dataweb.nl/~cool/SLF/Artikelen/aanpakwl.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(werk)weigeraars
Evert DELOOF-SYS
3weigeraars
Carla Zwanenberg


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
weigeraars


Explanation:
Ik denk dat hier de mensen worden bedoeld die geen zin hebben om voor hun werk te verhuizen. Ik zou het in dat geval omschrijven.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(werk)weigeraars


Explanation:
verweigern - OV WW weigeren
die Verweigerung: weigering

In uw context: werkweigeraars:

Bv.:
... te nemen, dat werkgevers graag goede arbeidsomstandigheden zullen bieden. In zo'n
situatie wordt ook een hogere strafkorting voor werkweigeraars acceptabel. ...

www.dataweb.nl/~cool/SLF/Artikelen/aanpakwl.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198
Grading comment
merci