KudoZ home » German to Dutch » Other

kompromiss

Dutch translation: compromis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kompromiss
Dutch translation:compromis
Entered by: naesenk

10:15 May 25, 2002
German to Dutch translations [PRO]
/ jobs
German term or phrase: kompromiss
Allerdings gelingt es nicht jedem, sein Leben wie gewünscht zu planen: 80 Prozent der Job-Hopper betrachten den Kompromiss zwischen Beruf und Familie als eine Übergangslösung - doch bei vielen entpuppt er sich als Dauerzustand.
karen
compromis
Explanation:
Compromis - met 'c', niet met 'k'.

80 percent van de jobhoppers beschouwen het compromis tussen beroep en gezin als een tijdelijke oplossing

Bv.:

... wilde het onafhankelijke bolwerk niets van weten. Met de komst van burgemeester Cohen
werd er een compromis gevonden. Vanaf 1 oktober valt Vrankrijk onder een ...

www.parool.nl/redactie/dossiers/vrankrijk/

... Man blijft baas in vrouwensector. Fluiten valt te leren. Ik
wil beroemdworden. Veel jobhoppers zijn het springen beu. ...

krant.telegraaf.nl/krant/actueel/carriere/ teksten/carriere.menu.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3compromis
Evert DELOOF-SYS
4 +1kompromis
Elisabeth Ghysels


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kompromis


Explanation:
80 percent van de job-hoppers beschouwen het kompromis tussen beroep en gezin als een tijdelijke oplossing ...
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-25 10:20:11 (GMT)
--------------------------------------------------

meer letterlijk: \"overgangsoplossing\" kan ook wel, in plaats van \"tijdelijke oplossing\"

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg: maar liever 'compromis' :)
6 mins
  -> akkoord; ben juist weer terug van een week in Duitsland, dus weer even omwennen en de c's en k's hun nederlandse plaats toekennen

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
compromis


Explanation:
Compromis - met 'c', niet met 'k'.

80 percent van de jobhoppers beschouwen het compromis tussen beroep en gezin als een tijdelijke oplossing

Bv.:

... wilde het onafhankelijke bolwerk niets van weten. Met de komst van burgemeester Cohen
werd er een compromis gevonden. Vanaf 1 oktober valt Vrankrijk onder een ...

www.parool.nl/redactie/dossiers/vrankrijk/

... Man blijft baas in vrouwensector. Fluiten valt te leren. Ik
wil beroemdworden. Veel jobhoppers zijn het springen beu. ...

krant.telegraaf.nl/krant/actueel/carriere/ teksten/carriere.menu.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198
Grading comment
merci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
1 min

agree  Henk Peelen
4 hrs

agree  Linda Ferwerda
7 hrs