KudoZ home » German to Dutch » Other

übergangslösung

Dutch translation: tijdelijke oplossing


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Übergangslösung
Dutch translation:tijdelijke oplossing
Entered by: naesenk

10:18 May 25, 2002
German to Dutch translations [Non-PRO]
/ jobs
German term or phrase: übergangslösung
Allerdings gelingt es nicht jedem, sein Leben wie gewünscht zu planen: 80 Prozent der Job-Hopper betrachten den Kompromiss zwischen Beruf und Familie als eine Übergangslösung - doch bei vielen entpuppt er zich als Dauerzustand.
karen
tijdelijke oplossing
Explanation:
zie eerste antwoord, overgansoplossing is inderdaad een germanisme en komt ook niet voor in bijv het groene boekje.

tussenoplossing is ook mooi, maar in de context niet passend: entpuppt er sich als Dauerzustand... zit wel degelijk een tijdsaspect in...

succes,


Arjen
Selected response from:

arjen
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tijdelijke oplossingarjen
4 +1tussenoplossing
Carla Zwanenberg
4interimoplossing
Henk Peelen
4overgangsoplossing
Elisabeth Ghysels


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overgangsoplossing


Explanation:
of "tijdelijke oplossing" (als overgangsoplossing te erg naar een germanisme zou klinken).
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://europa.eu.int/ISPO/convergencegp/com(99)108/com(99)10...
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 27

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tussenoplossing


Explanation:
groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tijdelijke oplossing


Explanation:
zie eerste antwoord, overgansoplossing is inderdaad een germanisme en komt ook niet voor in bijv het groene boekje.

tussenoplossing is ook mooi, maar in de context niet passend: entpuppt er sich als Dauerzustand... zit wel degelijk een tijdsaspect in...

succes,


Arjen

arjen
PRO pts in pair: 5
Grading comment
merci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paula Molewijk
1 day6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interimoplossing


Explanation:
klinkt professioneel

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459