KudoZ home » German to Dutch » Other

penner

Dutch translation: stomkop


20:55 May 26, 2002
German to Dutch translations [Non-PRO]
German term or phrase: penner
du bist ein penner
daniel
Dutch translation:stomkop
Explanation:
Afhankelijk van zinsverband de letterlijke betekenis (landloper, slaapkop), maar vaak als denigrerende opmerking gebruikt, te vertalen met bijvoorbeeld:
stomkop
eikel
luilebol
Selected response from:

arjen
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2stomkoparjen
4slaapkop
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slaapkop


Explanation:
Penner kan ook landloper betekenen, maar het lijkt minder waarschijnlijk in deze zin.



Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stomkop


Explanation:
Afhankelijk van zinsverband de letterlijke betekenis (landloper, slaapkop), maar vaak als denigrerende opmerking gebruikt, te vertalen met bijvoorbeeld:
stomkop
eikel
luilebol

arjen
PRO pts in pair: 5
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lia.Belt: stomkop of sukkel, zou ik inderdaad zeggen
1 day23 mins

agree  Anna Bittner
692 days