KudoZ home » German to Dutch » Other

Ort/Wohnort

Dutch translation: woonplaats


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ort/Wohnort
Dutch translation:woonplaats
Entered by: Erica Magielse

16:55 Jan 20, 2004
German to Dutch translations [Non-PRO]
German term or phrase: Ort/Wohnort
Bei Angaben wie Name, Straße, Wohnort
woonplaats
Explanation:
NAW-gegevens: naam, adres, woonplaats
Selected response from:

Erica Magielse
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8woonplaats
Erica Magielse
4 +5woonplaats
Leo te Braake | dutCHem
5verblijfplaatsKarina Vermeylen


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5
verblijfplaats


Explanation:
Bij het invullen van een formulier vraagt men :
naam , straat, plaats
Dit is dus de stad of de gemeente waar je woont.

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 4

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
woonplaats


Explanation:
NAW-gegevens: naam, adres, woonplaats

Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
25 mins

agree  writeaway
50 mins

agree  Gideon van Zoest
1 hr

agree  Katleen Burm
2 hrs

agree  papez: woonplaats is het meest volledig
4 hrs

agree  Els Peleman: is dit niet terug te vinden in de woordenboek?
14 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: eens met PeleP
16 hrs

agree  Peter Leistra
16 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
woonplaats


Explanation:
De plaats waar je woont heet ... woonplaats.
Als je ergens logeert of op doorreis bent, heet dat je verblijfplaats.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 531

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karina Vermeylen
1 min

agree  writeaway
49 mins

agree  Gideon van Zoest
1 hr

agree  Katleen Burm
2 hrs

agree  Benny Raemaekers
3 hrs