KudoZ home » German to Dutch » Other

obligatorisch

Dutch translation: verplicht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:obligatorisch
Dutch translation:verplicht
Entered by: EdithK

18:42 Jan 20, 2004
German to Dutch translations [Non-PRO]
German term or phrase: obligatorisch
Zur Kennzeichnung eines Feldes, das in einem Formular ausgefüllt werden muss. Also "Pflichtfeld".
verplicht
Explanation:
obligatoir
Selected response from:

EdithK
Switzerland
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11verplicht
EdithK
3 -1obligatorischpapez


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
verplicht


Explanation:
obligatoir

EdithK
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Vandenborn
2 mins

agree  Chantal Henno
5 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: verplicht veld. Je hebt wel VEEL huiswerk, he Asker??
30 mins

agree  Gideon van Zoest
34 mins

agree  Katleen Burm
1 hr

agree  Erica Magielse
1 hr

agree  Benny Raemaekers
1 hr

agree  Els Peleman: Te lui om ff een woordenboek ter hand te nemen?
12 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: eens met Leo en PeleP
14 hrs

agree  Peter Leistra
15 hrs

agree  xxxwinterjasmij
1 day1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
obligatorisch


Explanation:
volgens mij kan het woord obligatorisch als zodanig overgenomen worden ,maar het wordt niet gebruikt in de zin van plichtfeld maar als mogelijkheid.
Volgens mij is het woord in de dikke van Dale terug te vinden.
Kan best zijn dat het alsüitgestorven"beschouwd dient te worden

gegroet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Els Peleman: wordt niet gebruikt in courante spreektaal
9 hrs
  -> daar heb je gelijk in, ik zei al dat het gebruik mogelijk uitgestorven is, zelf dacht ik trouwens dat obligatorisch staat voor optie en niet voor verplicht,...foutje