KudoZ home » German to Dutch » Petroleum Eng/Sci

Folgegröße

Dutch translation: uitgangssignaal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Folgegröße
Dutch translation:uitgangssignaal
Entered by: Henk Peelen

18:24 Oct 28, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci / gas
German term or phrase: Folgegröße
pF: Feuerraumdruck
– 20 mbar … + 50 mbar
oder Atmosphäre
∆pL max. = pL - pF = 100 mbar
∆pBR max. = pL - pF = 100 mbar
7 pL: Gebläsedruck, Luft
0,4 - 100 mbar
Nullpunktkorrektur ± 1 mbar
Einstellmöglichkeiten
Wirksamer Brennerdruck
Wirksamer Gebläsedruck
Gas
-----> Folgegröße
Henk Peelen
Netherlands
stapgrootte
Explanation:
kwam al in me op voor ik jouw prettig grote stuk context gezien had. Bij de context ging ik weer twijfelen, maar het kan nog steeds. Jammer dat die grote context een lijst is...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 21:55:59 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ik heb nu het geheel gelezen. In geval van een grafiek gaat het om de volgende bruikbare termen:
X-aswaarde, abcis, onafhankelijke variabele, ingestelde waarde
en
Y-aswaarde, ordinaat, afhankelijke variabele, functiewaarde.

Hieruit moet je je samen met ingangssignaal en uitgangssignaal een verantwoorde keus uit kunnen maken!
In jouw plaats zou ik bij de klant navragen of het om grafieken gaat. Krijg jij de originele .pdf niet meegeleverd rer referentie?
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Alle inbreng van deze vraag met de vraag "Führungsgröße" hebben bijgedragen aan de beeldvorming: ik heb er in- en uitgangssignaal van gemaakt (het betreft in ieder geval een regeleenheid). Het is niet uit te sluiten dat er een grafiek of andere afbeelding bij deze tekst zou staan (volgens mij is het een geconverteerd PDF-bestand of zoiets, maar in dat geval zijn de termen in- en uitgangssignaal nog steeds prima. Iedereen bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1stapgrootte
Leo te Braake | dutCHem
3maat, model of grootteBundM


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
stapgrootte


Explanation:
kwam al in me op voor ik jouw prettig grote stuk context gezien had. Bij de context ging ik weer twijfelen, maar het kan nog steeds. Jammer dat die grote context een lijst is...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 21:55:59 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ik heb nu het geheel gelezen. In geval van een grafiek gaat het om de volgende bruikbare termen:
X-aswaarde, abcis, onafhankelijke variabele, ingestelde waarde
en
Y-aswaarde, ordinaat, afhankelijke variabele, functiewaarde.

Hieruit moet je je samen met ingangssignaal en uitgangssignaal een verantwoorde keus uit kunnen maken!
In jouw plaats zou ik bij de klant navragen of het om grafieken gaat. Krijg jij de originele .pdf niet meegeleverd rer referentie?

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Alle inbreng van deze vraag met de vraag "Führungsgröße" hebben bijgedragen aan de beeldvorming: ik heb er in- en uitgangssignaal van gemaakt (het betreft in ieder geval een regeleenheid). Het is niet uit te sluiten dat er een grafiek of andere afbeelding bij deze tekst zou staan (volgens mij is het een geconverteerd PDF-bestand of zoiets, maar in dat geval zijn de termen in- en uitgangssignaal nog steeds prima. Iedereen bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Renia
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maat, model of grootte


Explanation:
Geachte mijnheer Peelen,

Volgens mij verwijzd deze aanduiding op een bepaald model uit een modelrij.

Welke mogelijkheden bied de fabrikant aan?

Met vriendelijke groeten,

B+M Büroservice
Bert de Schepper
Brückenstraße 49
D-59609 Anröchte

BdSchepper@aol.com



BundM