KudoZ home » German to Dutch » Petroleum Eng/Sci

Führungsgröße

Dutch translation: ingangssignaal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Führungsgröße
Dutch translation:ingangssignaal
Entered by: Henk Peelen

18:26 Oct 28, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci / gas
German term or phrase: Führungsgröße
pF: Feuerraumdruck
– 20 mbar … + 50 mbar
oder Atmosphäre
∆pL max. = pL - pF = 100 mbar
∆pBR max. = pL - pF = 100 mbar
7 pL: Gebläsedruck, Luft
0,4 - 100 mbar
Nullpunktkorrektur ± 1 mbar
Einstellmöglichkeiten
Wirksamer Brennerdruck
Wirksamer Gebläsedruck
Gas
Folgegröße
-----> Führungsgröße
Henk Peelen
Netherlands
inputsensor/outputsensor
Explanation:
Als ik de bovenstaande lijst zie en deze vergelijk met het schema in het hieronder genoemde document, is er kennelijk sprake van een gasturbine of gasbrander, waarbij de instromende en uitgaande hoeveelheid gas voortdurend gemeten en gecontroleerd wordt en d.m.v. speciale meetsoftware op een bepaalde constante wordt gehouden. Kun je eventueel iets met het begrip 'traploze gastoevoer' beginnen (zie opmerking Leo)? Ik blijf nog even voor je zoeken. Succes!
Selected response from:

Gideon van Zoest
Grading comment
Ik heb er ingangssignaal van gemaakt. Het gaat (in combinatie met Folgegröße) duidelijk om in- en uitgang, oorzaak en gevolg. Ik zat eerst aan een grafiek te denken, maar het is veel waarschijnlijk dat men in- en uitgangssignaal van een regeleenheid bedoelt. En zou het een grafiek betreffen, dan zijn de termen in- en uitgangssignaal nog steeds heel erg goed.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4geleider maat, geleider serie of geleider modelBundM
3 +1inputsensor/outputsensor
Gideon van Zoest
2spoed
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
spoed


Explanation:
dwz horizontale verplaatsing bij 1 draaiing

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  BundM: De afstand tussen twee punten van een schroeflijn, gemeten op een zelfde beschrijvende lijn van de cilinder, heet de spoed van de schroeflijn. [Uit: Werktuigonderdelen, Auteur: S. Binnendijk]
1 hr
  -> Ik had moeten zeggen dat mijn antwoord intuitief was. Maar, in het grote geheel van dit project: de spoed is ook de afhankeleke variabele van de draaiing...

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
inputsensor/outputsensor


Explanation:
Als ik de bovenstaande lijst zie en deze vergelijk met het schema in het hieronder genoemde document, is er kennelijk sprake van een gasturbine of gasbrander, waarbij de instromende en uitgaande hoeveelheid gas voortdurend gemeten en gecontroleerd wordt en d.m.v. speciale meetsoftware op een bepaalde constante wordt gehouden. Kun je eventueel iets met het begrip 'traploze gastoevoer' beginnen (zie opmerking Leo)? Ik blijf nog even voor je zoeken. Succes!


    Reference: http://www.netzsch.ru/d_techn/tech_pro.html
Gideon van Zoest
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb er ingangssignaal van gemaakt. Het gaat (in combinatie met Folgegröße) duidelijk om in- en uitgang, oorzaak en gevolg. Ik zat eerst aan een grafiek te denken, maar het is veel waarschijnlijk dat men in- en uitgangssignaal van een regeleenheid bedoelt. En zou het een grafiek betreffen, dan zijn de termen in- en uitgangssignaal nog steeds heel erg goed.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Op deze maniet is Kudoz net golf. Henk doet de afslag, wij slaat elk een keer, maar uiteindelijk mag Henk toch zelf putten...
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geleider maat, geleider serie of geleider model


Explanation:
Geachte mijnheer Peelen,

Afhankelijk van de benaming (afmeting, serienummer of een naam)van de geleider adviseer ik een van de drie
antwoorden.

Met vriendelijke groeten,


B+M Büroservice
Bert de Schepper
Brückenstraße 49
D-59609 Anröchte

BdSchepper@aol.com


BundM