KudoZ home » German to Dutch » Real Estate

Belastungsvollmacht

Dutch translation: hypothecaire volmacht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Belastungsvollmacht
Dutch translation:hypothecaire volmacht
Entered by: vic voskuil

19:35 Jan 8, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
German term or phrase: Belastungsvollmacht
Deze heeft de koper van een huis in Duitsland nodig om een hypotheek aan te vragen voor de eigendomsoverdracht
Yvette van Ree
hypotheekvolmacht
Explanation:
dit is het niet helemaal, maar hopelijk meer een voorzetje voor een beter antwoord van iemand anders.

Vergelijk:

"Bij een hypotheekvolmacht geeft de kredietnemer/ontlener het recht aan de geldschieter om hypotheek te nemen als het ooit nodig zou zijn. Je geeft dus niet meteen hypotheek. De geldschieter zal pas hypotheek nemen indien hij echt vreest voor betalingsmoeilijkheden van de ontlener/kredietnemer"
( http://www.actuapedia.be/page?page=expert_visie_hypotheeklen... )

met:

"Belastungsvollmacht
Damit der Käufer die Immobilie, zur Sicherung seiner Finanzierung mit einer Grundschuld bis zu einer bestimmten Summe belasten kann, wird häufig bereits im Grundstückskaufvertrag eine Belastungsvollmacht aufgenommen. Ohne diese Möglichkeit könnten die meisten Immobiliengeschäfte nicht abgewickelt werden, da eine Verschuldung über mehrere Jahre bei Immobilien heute eher die Regel ist als eine Ausnahme ist. Es ist verständlich, daß die finanzierenden Kreditinstitute des Käufers die benötigte Kreditsumme erst dann auszahlen, wenn Sie als Gläubiger im Grundbuch abgesichert sind. Meistens ist dies mit der Ablösung von Belastungen des Verkäufers verbunden. Und da der Verkäufer ein Interesse daran hat, den Kaufpreis vor der Umschreibung des Eigentums auf den Käufer zu erhalten, stimmt er der Belastung zu. Der Verkäufer wird dadurch abgesichert, daß der Käufer seine Ansprüche auf Auszahlung der Kreditsumme gegen das Kreditinstitut unwiderruflich an Ihn abtritt."
( http://www.sunds-marburg.de/inhalt/lexikon1.htm#belastv )


...en deze eerdere behandeling bij DE-EN voorspelt niet veel goeds wat betreft een het vinden van een standaard term. ( http://www.proz.com/kudoz/353702 ) ....desalniettemin zou het leuk zijn als iemand hem toch komt aandragen :)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3hypothecaire zekerheid
Caroline de Hartogh BBA
2 +1hypotheekvolmacht
vic voskuil


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
hypotheekvolmacht


Explanation:
dit is het niet helemaal, maar hopelijk meer een voorzetje voor een beter antwoord van iemand anders.

Vergelijk:

"Bij een hypotheekvolmacht geeft de kredietnemer/ontlener het recht aan de geldschieter om hypotheek te nemen als het ooit nodig zou zijn. Je geeft dus niet meteen hypotheek. De geldschieter zal pas hypotheek nemen indien hij echt vreest voor betalingsmoeilijkheden van de ontlener/kredietnemer"
( http://www.actuapedia.be/page?page=expert_visie_hypotheeklen... )

met:

"Belastungsvollmacht
Damit der Käufer die Immobilie, zur Sicherung seiner Finanzierung mit einer Grundschuld bis zu einer bestimmten Summe belasten kann, wird häufig bereits im Grundstückskaufvertrag eine Belastungsvollmacht aufgenommen. Ohne diese Möglichkeit könnten die meisten Immobiliengeschäfte nicht abgewickelt werden, da eine Verschuldung über mehrere Jahre bei Immobilien heute eher die Regel ist als eine Ausnahme ist. Es ist verständlich, daß die finanzierenden Kreditinstitute des Käufers die benötigte Kreditsumme erst dann auszahlen, wenn Sie als Gläubiger im Grundbuch abgesichert sind. Meistens ist dies mit der Ablösung von Belastungen des Verkäufers verbunden. Und da der Verkäufer ein Interesse daran hat, den Kaufpreis vor der Umschreibung des Eigentums auf den Käufer zu erhalten, stimmt er der Belastung zu. Der Verkäufer wird dadurch abgesichert, daß der Käufer seine Ansprüche auf Auszahlung der Kreditsumme gegen das Kreditinstitut unwiderruflich an Ihn abtritt."
( http://www.sunds-marburg.de/inhalt/lexikon1.htm#belastv )


...en deze eerdere behandeling bij DE-EN voorspelt niet veel goeds wat betreft een het vinden van een standaard term. ( http://www.proz.com/kudoz/353702 ) ....desalniettemin zou het leuk zijn als iemand hem toch komt aandragen :)

vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: bedankt heeft me erg geholpen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: hypothecaire volmacht
13 hrs
  -> dank je Roel, en dat klinkt inderdaad al beter!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hypothecaire zekerheid


Explanation:
Hypotheek in combinatie met aankoop woning
Voor deze kosten, kunt u eveneens telefonisch een offerte vragen. De offerte wordt u dan telefonisch gegeven of schriftelijk toegestuurd, tezamen met de offerte voor de aankoop van de woning. Wij vragen aan u, voor welk bedrag u hypothecaire zekerheid gaat geven aan de bank (bedrag dat wordt ingeschreven bij het Kadaster).


    Reference: http://www.notarisdeboer.nl/Lege%20pagina%206.htm#_Favorite_...
Caroline de Hartogh BBA
Native speaker of: Native in DutchDutch