KudoZ home » German to Dutch » SAP

Transportdispostelle

Dutch translation: Goederenafhaalpunt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Transportdispostelle
Dutch translation:Goederenafhaalpunt
Entered by: Bram Poldervaart

17:30 Jan 15, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - SAP
German term or phrase: Transportdispostelle
Transportdispostelle geen context
Bram Poldervaart
zie beneden
Explanation:
Transportdispostelle
Kom, we gaan een speklletje doen:
Klinkt als: ...Tranportdispositionsstelle
En dat kan best een plek zijn waar goederen wachten op transport, om afgehaald te worden.
ofwel: Goederenafhaalpunt, punt van verscheping/verzending, Magazijn uitgaande goederen, verzendmagazijn, afhaalmagazijn,
te veel om op te noemen.
Bij SAP is altijd alsof je door een rietje naar een potje poolbiljarten kijkt: je overziet nooit alle functies, zeker niet als je niet praat over de implementatie in een specifiek bedrijf praat.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Ik vind het een uitstekende oplossing. Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1transportplanningspunt
vic voskuil
2zie beneden
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zie beneden


Explanation:
Transportdispostelle
Kom, we gaan een speklletje doen:
Klinkt als: ...Tranportdispositionsstelle
En dat kan best een plek zijn waar goederen wachten op transport, om afgehaald te worden.
ofwel: Goederenafhaalpunt, punt van verscheping/verzending, Magazijn uitgaande goederen, verzendmagazijn, afhaalmagazijn,
te veel om op te noemen.
Bij SAP is altijd alsof je door een rietje naar een potje poolbiljarten kijkt: je overziet nooit alle functies, zeker niet als je niet praat over de implementatie in een specifiek bedrijf praat.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik vind het een uitstekende oplossing. Dank je wel!

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
transportplanningspunt


Explanation:
Transportation planning point in het Engels, en als "-stelle" er niet bij had gestaan, dan had ik geen twijfel gehad over transportplanning. Helaas krijg ik er geen hits mee in allerlei combinaties (met -punt, -plek, punt van x, plek van x, -plaats, etc..), maar denk ik dat je je aan een transportplanningspunt (evt. plek) niet echt een buil kunt vallen.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2008-01-16 19:42:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

"Basically, the transportation planning point consists of a group of employees responsible for organizing transportation activities"
(zie http://tknight.org/sdn/show/8209 )

"Transportdispostelle
Als Organisationseinheit innerhalb der Logistik ist sie für eine optimale Planung und die Durchführung von Transportaktivitäten zuständig."
(zie http://www.newjob.de/S46CV2-LESE.pdf )

nodeloos te zeggen dat ik zo mijn twijfels heb over het goederenafhaalpunt hier....

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: ik heb hierover "grandes doutes". en dan vwb de planning. Maar echt kennen doe ik het ook niet. /// Ik vrees dat ik de punten ten onrechte heb gekregen. Maar daar kom ik wel overheen... :-) /// Opm toegevoegd aan gloss entry
5 hrs
  -> misschien kunnen de toevoegingen nog iets aan de twijfel doen ;)// :-) ze blijven gegund! (maar misschien kun je nog iets aan de glossary doen:)