KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Taktbetrieb

Dutch translation: tactfunctie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Taktbetrieb
Dutch translation:tactfunctie
Entered by: Thijs van Dorssen

09:06 Aug 14, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Machinebouw, stuurprogramma
German term or phrase: Taktbetrieb
Weet iemand een betere vertaling dan 'intervalgebruik'?

Het is een stuurprogramma voor een machine. De text bestaat uit afzonderlijke woorden. Het is geen doorgaande text.

Tnx in advance!
Thijs van Dorssen
cyclische werking
Explanation:
In het Engels wordt Taktbetrieb vertaald als cyclic operation => cyclische werking

via omweggetjes heb ik een paar links voor je verzameld die misschien helpen:

http://krom.co.kr/products/vg.pdf

www.victronenergy.com/DatasheetsPDF/Batteries/ UKDEFRNLBatteryA4VICTORY.pdf

de verschillende stappen in de cyclische werking van de PLC tijdens de cyclustijd van een STL-programma opnoemen en uitleggen;
http://www.khbo.be/~vdabeele/automatisering/lessen.htm

Computers in allerlei soorten en maten passeren de revue: van pacemaker tot supercomputer. De processor krijgt ruime aandacht: typen, structuur, (cyclische) werking, soorten instructies.
http://www.informaticavo.nl/inhoud/turing/turing.htm

http://se.wtb.tue.nl/education/es/pdfsheets/4k420-1.pdf
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Chanti, Manifold, bedankt voor jullie hulp. De links hebben me geholpen!

Groetjes,
Thijs
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4takt besturing
Jos Essers
4cyclische werking
Chantal Henno


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cyclische werking


Explanation:
In het Engels wordt Taktbetrieb vertaald als cyclic operation => cyclische werking

via omweggetjes heb ik een paar links voor je verzameld die misschien helpen:

http://krom.co.kr/products/vg.pdf

www.victronenergy.com/DatasheetsPDF/Batteries/ UKDEFRNLBatteryA4VICTORY.pdf

de verschillende stappen in de cyclische werking van de PLC tijdens de cyclustijd van een STL-programma opnoemen en uitleggen;
http://www.khbo.be/~vdabeele/automatisering/lessen.htm

Computers in allerlei soorten en maten passeren de revue: van pacemaker tot supercomputer. De processor krijgt ruime aandacht: typen, structuur, (cyclische) werking, soorten instructies.
http://www.informaticavo.nl/inhoud/turing/turing.htm

http://se.wtb.tue.nl/education/es/pdfsheets/4k420-1.pdf


Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 74
Grading comment
Chanti, Manifold, bedankt voor jullie hulp. De links hebben me geholpen!

Groetjes,
Thijs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
takt besturing


Explanation:
Denk aan de 4-takt motoren in bijvoorbeeld auto's.



    Reference: http://www.wheelsacademy.tmfweb.nl/automotor/autotechn/4takt...
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25