KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Farbkopf

Dutch translation: kleurkop


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Farbkopf
Dutch translation:kleurkop

12:59 Mar 28, 2003
German to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Farbkopf
im Druckbereich
Martina
Kleurenkop
Explanation:
Gewoon letterlijk
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Ich habe herausgefunden, dass sowohl "kleurkop" als auch "kleurenkop" gebräuchlich ist. Danke!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kleurenpatroon
Henk Peelen
4 +2KleurenkopTony Vandenborn


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kleurenkop


Explanation:
Gewoon letterlijk

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 71
Grading comment
Ich habe herausgefunden, dass sowohl "kleurkop" als auch "kleurenkop" gebräuchlich ist. Danke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
20 mins

neutral  Els Peleman: heb ik persoonlijk nog nooit gehoord, het andere voorstel wel
50 mins

agree  Jacqueline van der Spek: kleurenkop of kleurencartridge, kan m.i. allebei
10 hrs
  -> Piep... Het doet niet meer terzake, maar ik denk niet dat hier een patroon of cartridge werd bedoeld. Het patroon of de cartridge zijn dragers van de drukinkt. M.i. werd hier eerder de print-kop bedoeld: dat deel van de printer, dat ook effectief afdrukt.

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
kleurenpatroon


Explanation:
zou ik zeggen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 13:30:41 (GMT)
--------------------------------------------------

kleurencartridge
kan ook nog

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman
23 mins

agree  Gideon van Zoest
32 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: vreemde associatie...
5 hrs
  -> je denkt misschien eerder aan een kleurenmodel; kleurenschema dan aan een inkttank in je printer

agree  Jacqueline van der Spek: kleurencartridge
9 hrs