KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Schreibschutz

Dutch translation: schrijfbeveiliging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schreibschutz
Dutch translation:schrijfbeveiliging
Entered by: Thijs van Dorssen

09:20 Nov 4, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Computerprogramma
German term or phrase: Schreibschutz
Kan iemand mij zeggen of deze vertaling klopt? En het gewone Nederlandse woord voor *Schreibschutz*? bedankt!

Zugriffsveletzung beim Schreiben der Konfigurationsdatei (z.B. Schreibschutz)

Geen toegang bij het schrijven van het configuratiebestand (bijv. Schreibschutz)

Groeten
Thijs van Dorssen
schrijfbeveiliging
Explanation:
De vertaling klopt anders. Je kunt ook zeggen "toegangsfout bij het schrijven..."


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 10:12:30 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

bedankt Thijs
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de moeite allemaal. Ik heb dit antwoord gekozen omdat hier als eerste iets over de rest van de zin wordt gezegd.

Groeten
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Schrijfbeveiliging
AdRem
5 +1schrijfbeveiliging, schrijfblokkering, bestandsbeveiligingKarel Theys
5schrijfbeveiliging; beveiliging tegen schrijvenHans Vandecappelle
5schrijfbeveiliging
Chantal Henno
3..
Henk Peelen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Schrijfbeveiliging


Explanation:
Schrijfbeveiliging wordt ook door Microsoft gebruikt.

AdRem
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gideon van Zoest
3 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
11 mins

agree  Peter Leistra
14 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
37 mins

agree  avantix
43 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
schrijfbeveiliging, schrijfblokkering, bestandsbeveiliging


Explanation:
Vind ik in het woordenboek


    Kluwer Groot-Polytechnisch Woordenboek
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gideon van Zoest
3 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
schrijfbeveiliging


Explanation:
De vertaling klopt anders. Je kunt ook zeggen "toegangsfout bij het schrijven..."


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 10:12:30 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

bedankt Thijs


Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 74
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de moeite allemaal. Ik heb dit antwoord gekozen omdat hier als eerste iets over de rest van de zin wordt gezegd.

Groeten

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
schrijfbeveiliging; beveiliging tegen schrijven


Explanation:
Ik zou er het volgende van maken:
"Toegangsfout bij het schrijven van het configuratiebestand (bijv. schrijfbeveiliging)"



Hans Vandecappelle
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
..


Explanation:
Kluwer Informatietechnologie:
bestandsbeveiliging
beveiliging
schrijfbeveiliging
schrijfblokkering

Toch zou ik Schreiben niet vertalen met schrijven, maar met opslaan, wegschrijven of overschrijven
Geen toegang bij het opslaan van het configuratiebestand (bijvoorbeeld bestandsbeveiliging/schrijfblokkering)


Het bestand is al geschreven, en de gebruiker mag het uistluitend inzien en niet definitief veranderen, lijkt me

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459