KudoZ home » German to Dutch » Telecom(munications)

Stummelantenne

Dutch translation: korte antenne


15:08 Mar 30, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Antenne
German term or phrase: Stummelantenne
ik twijfelde tussen een stompantenne, stompe antenne en antennestomp, dus toch maar even gegooglet en dat stemde een beetje treurig. De meestgebruikte NL-versie lijkt het wat laf uit het Engels overgenomen "stub-antenne". Weet iemand een betere term? Of anders welke van de bovenstaande versies de voorkeur geniet...
vic voskuil
Netherlands
Dutch translation:korte antenne
Explanation:
misschien een idee?



--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2008-03-30 16:01:35 GMT)
--------------------------------------------------

of korte externe antenne


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-30 16:13:48 GMT)
--------------------------------------------------

of (korte) uitwendige antenne

http://www.successtools.nl/SarShield.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-03-31 08:51:51 GMT)
--------------------------------------------------

heb nog eens wat gezocht, o.a. Samsung en Panasonic noemen een 'Stummelantenne' in het NL een 'mini-antenne'.



--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-03-31 08:53:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.satcom.at/Shop/de/dept_74.html
http://www.mobileplaza.nl/artikel/200002689__Mini_antenne_GD...
http://www.ciao-shopping.nl/Mini_Antenne_Samsung_S300_E600__...
Selected response from:

Nicole Snoek
Netherlands
Grading comment
ik hou het toch maar op een stompe antenne voor mijn huidige vertaling. Bedankt voor het meedenken allebei (excuses, dat de punten weer eens niet kunnen worden opgesplitst...)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5AntenneTony Vandenborn
3korte antenneNicole Snoek


Discussion entries: 2





  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Antenne


Explanation:
Ik ben elektronicus, en onderwijs o.a. ...antennetechniek. Heb deze term NOOIT gehoord, vind hem ook niet terug in Duitstalige naslagwerken. Heb het gevoel dat het een eigen 'verzonnen' term is van jouw klant. Het veiligste lijkt me gewoon de term 'antenne' te gebruiken !

Tony Vandenborn
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
korte antenne


Explanation:
misschien een idee?



--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2008-03-30 16:01:35 GMT)
--------------------------------------------------

of korte externe antenne


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-30 16:13:48 GMT)
--------------------------------------------------

of (korte) uitwendige antenne

http://www.successtools.nl/SarShield.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-03-31 08:51:51 GMT)
--------------------------------------------------

heb nog eens wat gezocht, o.a. Samsung en Panasonic noemen een 'Stummelantenne' in het NL een 'mini-antenne'.



--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-03-31 08:53:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.satcom.at/Shop/de/dept_74.html
http://www.mobileplaza.nl/artikel/200002689__Mini_antenne_GD...
http://www.ciao-shopping.nl/Mini_Antenne_Samsung_S300_E600__...

Nicole Snoek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
ik hou het toch maar op een stompe antenne voor mijn huidige vertaling. Bedankt voor het meedenken allebei (excuses, dat de punten weer eens niet kunnen worden opgesplitst...)
Notes to answerer
Asker: Dank je Nicole, en het klopt uiteraard, maar is helaas al wat ik als vertaling heb staan voor een "Kurzantenne" (wat mogelijk hetzelfde type antenne is, maar ook een subcategorie van een andere onderverdeling kan zijn...)