KudoZ home » German to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

Seersucker Optik

Dutch translation: seersucker met fijn streepje/met fijn streepdessin/ eventueel in combinatie met 'look'


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Seersucker Optik
Dutch translation:seersucker met fijn streepje/met fijn streepdessin/ eventueel in combinatie met 'look'
Entered by: Adela Van Gils

10:09 Aug 30, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / Stof
German term or phrase: Seersucker Optik
feine Streife in Seersucker-Optik
Adela Van Gils
Netherlands
seersucker met fijn streepje/met fijn streepdessin
Explanation:
seersucker is een soort stof, bekende term voor elke (hobby-)naaister en ontwerper. Met het uiterlijk van klinkt te ingewikkeld, heb ik in deze context nog nooit gezien. De door mij gegeven varianten kunnen allebei, kijk wat hier het mooiste is
Selected response from:

Kristel Kruijsen
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fijne streepjes in seersucker-optiek
patrick pubben
4seersucker met fijn streepje/met fijn streepdessin
Kristel Kruijsen
4met de look van seersucker/met het uiterlijk van seersucker
Jacqueline van der Spek
3fijn gestreepte cloqué stijlMG Severijns
3Seersucker optiek
Christian Schneider


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Seersucker optiek


Explanation:
s.u.

Example sentence(s):
  • http://www.meubelstoffenvoordeel.nl/nl/stoffen/treviracs/treviracscalypso/nl-calypso62076200/
Christian Schneider
Germany
Native speaker of: German

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fijn gestreepte cloqué stijl


Explanation:
zie link


    Reference: http://www.woxikon.nl/zweeds/seersucker.php
MG Severijns
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: tejido rayado en relieve : nu weet ik in ieder geval hoe die stof eruit ziet, maar of wij de naam 'cloqué' ook bezigen? Bedankt alvast.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
met de look van seersucker/met het uiterlijk van seersucker


Explanation:
seersucker is katoen of linnen met fijne en onregelmatige ribbeltjes en bobbeltjes. De Engelse naam wordt hier algemeen gebruikt.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fijne streepjes in seersucker-optiek


Explanation:
Het is een beetje dubbelop want seersucker is al een stof met streepjes. Je moet het wel met kleine letter schrijven en ik zou er een verbindingsstreepje tussen zetten.
Groet



    Reference: http://www.encyclo.nl/begrip/seersucker
patrick pubben
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seersucker met fijn streepje/met fijn streepdessin


Explanation:
seersucker is een soort stof, bekende term voor elke (hobby-)naaister en ontwerper. Met het uiterlijk van klinkt te ingewikkeld, heb ik in deze context nog nooit gezien. De door mij gegeven varianten kunnen allebei, kijk wat hier het mooiste is

Kristel Kruijsen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 34
Grading comment
Bedankt